۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
نماینده بوشهر در مجلس:

بندر بوشهر نیازمند ظرفیت‌سازی برای تردد کشتی‌های ۵۰ هزار تنی است

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: عمق کانال دسترسی بندر بوشهر اکنون ۱۰.۵ متر است که با هدف تردد کشتی‌های ۵۰ هزار تنی باید عمق بخشی لازم به کانال‌های ورودی و خروجی این بندر انجام شود.
کد خبر: ۹۵۲۶۱

بندر بوشهر نیازمند ظرفیت‌سازی برای تردد کشتی‌های ۵۰ هزار تنی است

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عبدالکریم جمیری در آیین افتتاح بخش دریایی پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بوشهر اظهار کرد: در عرصه فعالیت‌های اقتصاد نیز با وجود منطقه آزاد بوشهر باید شرایطی فراهم شود تا این ظرفیت در خدمت رونق اقتصادی بندر بوشهر قرار گیرد.

وی بیان کرد: در چنین شرایطی باید پروژه اتصال بوشهر به شبکه ریلی به عنوان آرزوی دیرینه بوشهری‌ها محقق شود.

آینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افتتاح بخش دریایی پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی در بوشهر و آغاز عملیات طرح توسعه جامع بندر گناده اقدامی ارزشمند و از مطالبه مهم در بنادر یاد شده است.

جمیری افزود: گناوه دومین بندر تجاری است که دریانوردان در این بندر با سختی و دشوار فعالیت دارند و بعد از انقلاب زیرساخت اساسی در این بندر احداث نشده بود.

وی ادامه داد: با اجرا طرح توسعه جامع در رونق تجارت بندر گناوه نیز تحولی چشمگیر رقم می‌خورد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح از اواخر دولت قبل در دستور کار قرار گرفت اما روند احداث ان بسیار کند بود تا اینکه با تلاش و پیگیری‌های مدیران ذیربط اکنون در دولت سیزدهم عملیاتی شده است.

جمیری بیان کرد: امید مطالعات احداث طرح توسعه بندرهای دیلم و ریگ نیز آغاز تا زمینه برای توسعه زیرساخت‌های اساسی در این بنادر محقق شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار