روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

نقش مهم شواری مکران در ایجاد توریسم دریایی منطقه /مکران به قطب اول گردشگری ساحلی و دریایی تبدیل می‌شود

مدیر کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: شورای مکران به عنوان حلقه اتصال دستگاه‌های اجرایی برای همکاری بین بخشی و سازمانی جهت توسعه هر چه بیشتر و سریعتر توریسم دریایی در منطقه مکران می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۹۵۲۱۳

نقش مهم شواری مکران در ایجاد توریسم دریایی منطقه /مکران به قطب اول گردشگری ساحلی و دریایی تبدیل می‌شود

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مانا به ضرورت مبرم همکاری‌های فرابخشی در زمینه ایجاد گردشگری سواحل مکران تأکید کرد و گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر اساس مطالعات انجام شده با بیش از ۱۸ دستگاه اجرایی و در قالب همکاری‌های اصلی و اولویت‌دار در بیش از ۶۰ خدمت، زمینه‌های همکاری را شناسایی کرده است که برای تحقق پذیری برنامه‌ها و سیاست‌های مورد نظر، نیازمند همکاری مجدانه است.

 مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ادامه داد: از این خدمات که سطوح الزام و همکاری آن‌ها با یکدیگر متفاوت است برخی به اجبار باید همکاری داشته باشند و برخی نیز صرفاً ماهیت همکاری اختیاری دارد؛ برخی خدمات با اولیت‌های دستگاه تداخل داشته و برخی نیز می‌تواند در اولویت‌های دستگاه پیش‌بینی شود.

وی بیان داشت: همچنین برخی از خدمات در چارچوب تفاهم نامه‌ها قابلیت اجرایی می‌یابند و برخی نیز نیازمند قانون‌گذاری و وضع مقررات هستند.

تجری تصریح کرد: بسیاری از اقداماتی که منجر به توسعه گردشگری می‌شود در شرح وظایف و احکام دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی شده است؛ مانند معافیت‌های مالیاتی، واگذاری اراضی ملی، معافیت‌های عوارض پروانه ساختمانی یا معافیت‌های تغییر کاربری اراضی که همگی این‌ها منوط به نگرش باز و بسیط دستگاه‌های اجرایی در توسعه گردشگری دارد.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطر نشان ساخت: نکتۀ قابل توجه این است که هم‌اکنون شورای مکران به عنوان حلقۀ اتصال دستگاه‌های اجرایی برای همکاری بین بخشی و سازمانی می‌تواند عمل کند.

وی در ادامۀ گفته‌های خود در خصوص پیش‌بینی آینده صنعت گردشگری در سواحل مکران نیز گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های وزارتخانه، افزایش مشوق‌های سرمایه‌گذاری در منطقه و ایجاد بستر هماهنگی و انسجام بخشی با دستگاه‌های اجرایی در چارچوب شورای توسعه مکران است.

مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اذعان داشت:  لذا این اقدامات و هدایت طرح‌های گردشگری با برنامه‌ریزی صورت گرفته، رشد شتابان و توسعه هدفمند گردشگری منطقه را به دنبال خواهد داشت و سبب می‌شود در آینده سرمایه گذاری‌های زیادی در منطقه اتفاق بیافتد.

به گفته تجری، پیش‌بینی می‌شود به زودی افراد بومی و محلی به سمت اشتغال در این صنعت بیش از گذشته روی آورند، مکران به عنوان قطب اول گردشگری ساحلی و دریایی منطقه قلمداد و به یکی از مقاصد اصلی گردشگری به ویژه در فصل سرد سال تبدیل شود.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: رونق گردشگری منطقه مکران با توجه به ظرفیت‌های بی‌بدیل آن با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تحقق پذیر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار