۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در صنعت توریسم مکران

مدیر کل سرمایه گذاری، زیرساختها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: اقدامات مهمی جهت جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد امکانات مرتبط با گردشگری دریایی و ساحلی در سواحل مکران صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۵۲۱۲

جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در صنعت توریسم مکران


احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه هم‌اکنون توسعه گردشگری مکران به عنوان یکی از اولویت‌های وزارت میراث فرهنگی قرار گرفته است، بیان داشت: در همین راستا اقدامات مهمی جهت جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد امکانات مرتبط با گردشگری دریایی و ساحلی در این منطقه صورت گرفته است.

مدیر کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: استقبال در سرمایه گذاری صنعت گرشگری بسیار تابع مشوق‌ها و حمایت‌های دولتی برای ایجاد انگیزه و بالابردن توجیه اقتصادی است.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های بی نظیر گردشگری منطقه و بکر بودن آن، استقبال در سرمایه گذاری منطقه زیاد خواهد بود و برای حمایت و جلوگیری از دلسرد شدن سرمایه گذاران، باید تعهدات دولتی را اجرا کنیم؛ بستر‌های حمایتی خوبی از قبیل واگذاری اراضی ملی، تسهیلات ارزان قیمت و اشتغال روستایی، معافیت‌های مالیاتی و گمرکی، کمک‌های زیرساختی و ... فراهم شده است.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: همچنین تعداد زیادی پروژه گردشگری هم اکنون در حال ساخت بوده که از زمان توجه جدی دولت به موضوع مکران این پروژه‌ها افزایش یافته است.

وی با اشاره به تلاش برای جذب سرمایه گذاران خارجی نیز گفت: سرمایه گذاری خارجی در منطقه به دلیل شرایط سیاسی حاکم بر کشور کمی مشکل است، ولی با این وجود بستر‌های حمایتی و قانونی لازم برای سرمایه گذاری خارجی وجود داشته و هر‌گونه حمایت و کمکی را در چارچوب سیاست‌های کلان کشور دنبال می‌کنیم.

به گفته تجری، مکران به دلیل قرار گیری در منطقه استراتژیک، ممتاز و متمایز بستر بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی است؛ سواحل منطقه و همسایگی با کشور‌های حاشیه خلیج فارس و دریای عمان و کشور پاکستان و مسیر ترانزیتی، شرایط مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی ایجاد کرده است.

مدیر کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تصریح کرد: به نظر می‌رسد بستر‌هایی که برای توسعه گردشگری منطقه فراهم شده است، شرایط مناسب سرمایه گذاری خارجی را نیز به دنبال داشته باشد.

وی تاکید کرد: در هر صورت به دلیل ورود ارز، حمایت از سرمایه گذاران خارجی به ویژه ایرانیان مقیم خارج از کشور همواره از اولویت‌های وزارتخانه محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار