۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲

کاهش ۱۴ درصدی حوادث تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام

رئیس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) اداره کل بنادر ودریانوردی خوزستان گفت: در پی تقویت شاخص‌های ایمنی عملیات بندری در جریان تخلیه و بارگیری انواع کالا در مجتمع بندری امام خمینی در ۱۱ ماه سال جاری، فراوانی حوادث از کاهش ١۴ درصدی و شدت حوادث از کاهش ۹۹،۷درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بود.
کد خبر: ۹۵۱۸۲

کاهش ۱۴ درصدی حوادث تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام

به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، شاهین خیریت افزود: با تلاش و اهتمام کارشناسان اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE)  در این اداره کل و همکاری کارشناسان این حوزه در شرکت‌های بخش خصوصی، فراوانی و شدت حوادث در بازه ۱۱ ماهه سال جاری کاهش چشمگیری یافته است که از بهبود شاخص‌های ایمنی عملیات خشکی نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت دارد.

وی در ادامه افزود: سطح حوادث رخ داده در این بازه زمانی از نوع کلاس ۱ و ۲ بوده است که جزئی بوده و منجر به قطع عضو یا فوت افراد نشده است.

خیریت در تشریح عوامل ارتقاء شاخص‌های ایمنی عملیاتی، به شاخص‌هایی نظیر ایمنی راهبری تجهیزات، ایمنی اپراتور و تجهیزات، ایمنی ساختمان و محوطه‌های بندری، تأمین و به کارگیری وسایل حفاظت فردی (PPE)، کنترل ریسک‌های غیرقابل قبول و برگزاری منظم ستاد اجرایی مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE به صورت ماهیانه و تأکید بر اجرای مصوبات آن در کلیه بخش‌های عملیاتی را از اهم عوامل برشمرد و افزود: تشکیل کمیته‌های فرعی HSE در معاونت‌های اداره کل، جذب و فعال سازی ۸۰ نفر نیروی متخصص طی سال‌های اخیر در این حوزه در شرکت‌های بخش خصوصی، تشکیل گشت کشیک ایمنی عملیات به صورت شبانه‌روزی توسط بخش اداری و خصوصی را از دیگر مواردی عنوان کرد که تأثیر بسزایی در ارتقاء شاخص‌های ایمنی عملیات بندری داشته است.

رئیس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) اداره کل بنادر و دریانوردی افزود: همچنین به منظور ارتقاء مستمر ایمنی و افزایش بهره‌وری عملیات در این مجتمع بزرگ بندری، ساعت کاری در فصول گرم متناسب با شرایط اقلیمی تغییر کرد.

به گزارش خبرنگار مانا، ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی ۶۰ میلیون تُن در سال است. امسال حدود ۴۷ میلیون تُن انواع کالا در بندر امام خمینی تخلیه و بارگیری شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار