۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵

راه‌اندازی اولین قایق آبی-خاکی انتقال خدمه به کشتی

اولین قایق انتقال خدمه آبی- خاکی جهان پس از اتمام آزمایش‌های زمینی و دریایی، در سایت اسکرابی سندز انگلستان برای مقابله با چالش‌های مزرعه بادی به خدمت گرفته شد.
کد خبر: ۹۵۱۳۷

راه‌اندازی اولین قایق آبی-خاکی انتقال خدمه به کشتی


به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ این قایق که CRC Walrus نام دارد، با ۴۲.۶ فوت طول پس از اتمام آزمایش­های زمینی و دریایی، در سایت اسکرابی سندز به کار گرفته شد.

گفتنی است؛ تیم Commercial Rib Charter (CRC)، ارائه دهنده طیف گسترده‌­ای از قایق‌های ایمنی و خدماتی خدمه با یک «ساخت بسیار فنّی» است که دارای تجربه همکاری با بسیاری از مالکان کشتی‌های متنوع بریتانیا است.

مزرعه بادی Scroby Sands که در سال ۲۰۰۴ میلادی راه اندازی شد، متشکل از ۳۰ توربین بادی است که بر روی یک نوار شنی با حداکثر عمق آب در محدوده تقریباً ۴۰ تا ۶۶ فوت قرار دارد. با این حال، در کمتر از دو مایلی از ساحل، این سایت با تغییر شرایط شن و ماسه مواجه می‌شود که باعث انباشته شدن و کاهش عمق آب شده و دسترسی کشتی‌های خدمات سنتی را مسدود می‌کند.

اپراتور مزرعه بادی، از Commercial Rib Charter­ بریتانیا (CRC) که بزرگترین اپراتور قایق‌های بادی سفت و سخت اروپا می‌باشد خواست تا به دنبال راه­ حلی منحصر به فرد برای مدیریت شرایط در محل باشد. CRC از تجربیات خود در کشتی­‌های کم­ عمق برای توسعه طرح­‌های خود استفاده کرد.

راه‌اندازی اولین قایق آبی-خاکی انتقال خدمه به کشتی

لازم به ذکر است؛ طراحی منحصر به فرد این قایق، اجازه می­‌دهد تا در عمق حدوداً دو و نیم فوتی پس از نزدیک شدن به ماسه، سه تایر۴۰ اینچی هیدرولیکی را روی رینگ­های ۲۳ اینچی پایین آورد و به راحتی به فعالیت خود ادامه دهد.

قایق دارای چرخ­‌های تمام متحرک است و هنگامی که در خشکی است با اهرم یا «جوی­استیک» کنترل می‌­شود. در داخل آب، دو موتور OXE ۳۰۰ دیزلی با سرعتی بین ۲۳ تا ۲۹ گره دریایی دارد. همچنین مجهز به ژنراتور ۲۴۰ ولت هوای خنک و واحد برق هیدرولیک ۳۷ کیلووات است.

این قایق در‌حالی‌که با دو خدمه کار می­‌کند، هشت نفر را به محل انتقال می­‌دهد همچنین حداکثر دارای هزار کیلوگرم ظرفیت بار است.

راه‌اندازی اولین قایق آبی-خاکی انتقال خدمه به کشتی
راه‌اندازی اولین قایق آبی-خاکی انتقال خدمه به کشتی

ارسال نظرات
آخرین اخبار