۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲

وزارت نیرو؛ مسئول اصلی آلودگی تالاب‌های کشور

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ورود مستقیم آلاینده‌ها به تالاب‌ها با منشاء فاضلاب‌ دلیل اصلی آلودگی تالاب‌هاست که مسئولیت این معضل مهم زیست محیطی به عهده وزارت نیرو است.
کد خبر: ۹۵۱۲۵

وزارت نیرو؛ مسئول اصلی آلودگی تالاب‌های کشور

مجتبی ذوالجودی در گفتگو با خبرنگار مانا، یکی از مهمترین مواردی را که منجر به آلودگی تالاب‌ها می‌شود را ناشی از ورود مستقیم آلاینده‌ها به تالاب‌ها با منشاء فاضلاب‌ها اعلام کرد و گفت: مسئولیت این معضل مهم زیست محیطی به عهده وزارت نیرو است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زست ادامه داد: تسریع در تکمیل شبکه آب و فاضلاب روستایی و شهری در حوضه آبخیز تالاب‌ها به منظور کنترل ورود پساب‌های آلوده به داخل تالاب‌ها به عنوان راهکار اصلی از سوی محیط زیست به وزارت نیرو اعلام شده است.

وی در ادامه گفته‌های خود به عدم تأمین نیاز آبی محیط زیستی تالاب‌ها و رودخانه‌ها  اشاره کرد و بیان داشت: بخشی‌نگری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و عدم هماهنگی و همکاری در انجام وظایف مرتبط، عدم ارائه برنامه مدون برای تخصیص و رهاسازی حقابه‌ها، عدم تامین نیاز آبی محیط زیستی تالاب‌ها و جریان زیست محیطی رودخانه‌ها توسط وزارت نیرو از جمله دلایل این مهم است.

ذوالجودی تصریح کرد: فقدان سامانه پایش تعیین کمیت و کیفیت آب تالاب‌ها، نوسانات تراز آب آن‌ها و فقدان سامانه پایش کمیت و کیفیت آب در رودخانه‌های مهم کشور به عنوان مهمترین مشکلات ناشی از عدم تامین نیاز آبی محیط زیستی تالاب‌ها و رودخانه‌ها مطرح هستند.

به گفته این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، رفع چالش بخشی نگری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط شامل وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی و همکاری و همراهی آن‌ها در رفع موانع تأمین نیاز ٰآبی محیط زیستی تالاب ها، رودخانه‌ها و نیز استقرار و تجهیز تمام تالاب‌ها و رودخانه‌های مهم کشور به ایستگاه‌های پایش کمیت و کیفیت آب به عنوان راهکار حل این معضل زیست محیطی به وزارت نیرو اعلام شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار