۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶

انجام اولین پهلوگیری شناور در بندر جدید خمیر

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از بارگیری محموله صادراتی حاوی ۱۸۰۰ تن سنگ گج از بندرگاه جدید الاحداث خمیر خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۰۷

انجام اولین پهلوگیری شناور در بندر جدید خمیر

 

به گزارش مانا، حسین عباس نژاد با اشاره به پهلو دهی آزمایشی اولین فروند شناور در ضلع شرقی بندرگاه جدید الاحداث خمیر گفت: این شناور بارج یدکش با ظرفیت دو هزار تن پس از انجام عملیات دریایی و رعایت تمامی الزامات ایمنی ۱۹ بهمن ماه در این بندرگاه پهلو دهی شد.

وی افزود: پس از انجام فرآیند اسنادی و بارگیری کالا مقرر شده شناور مذکور در سفر نخست خود ۱۸۰۰ تن سنگ گچ را ازمبدا این بندر به مقصد یکی از کشورهای همسایه حاشیه خلیج فارس حمل کند.

عباس نژاد گفت: پیشتر نیز به منظور اطمینان از ایمن بودن مسیر دسترسی دریایی به بندرگاه بندرخمیر و افزایش دقت در انتخاب موقعیت استقرار علائم کمک ناوبری، عملیات سایداسکن سونار بستر دریا انجام شده بود.

وی انجام هیدرو گرافی کانال مجاور بندرگاه و احصاء اطلاعات هیدروگرافی مسیرهای جنوب غربی از خمیر تا منتهی الیه جنوب غربی جزیره قشم و مسیر شرقی از خمیر تا بندر پل را از دیگر اقدامات در جهت تأمین ایمنی دریانوردی در این بندرگاه عنوان کرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به تحقق خواست مردم مبنی بر الحاق رمپ فلزی با هدف ایجاد بستر مناسب جهت پهلودهی شناورها با کاربری‌های دیگر نیز اشاره‌ای داشت و تصریح کرد: عملیات ساخت، به آب اندازی و انتقال این سازه فولادی به اتمام رسیده و عملیات نصب این رمپ فلزی در ضلع غربی بندرگاه در حال انجام است.

بندرگاه خمیر به عنوان یکی از طرح‌های مهم و راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی قلمداد می‌شود که با هدف تسهیل تجارت، رونق صادرات و واردات، ارتقا راندمان اقتصادی و نیز رونق بخشی به اشتغال مردم بومی احداث شده و قرار است بزودی مورد بهره برداری رسمی قرار گیرد.

خمیر در ۸۰ کیلومتری غرب بندرعباس و بر کرانه خلیج فارس قرار دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار