روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲

معرفی کاوشگر خلیج فارس با کاربری گردشگری در نمایشگاه تهران

مدیر عامل شرکت دریای طلایی کاسپین گفت: کاوشگر خلیج فارس باهدف کاربری در زمینه توریسم علمی و اکوتوریسم در قالب غرفه ای مجزا در محل برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران معرفی شده است.
کد خبر: ۹۵۰۳۸

معرفی کاوشگر خلیج فارس با کاربری گردشگری در نمایشگاه تهران

کاپیتان سید حسن گیتی پسند در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: کاوشگر خلیج فارس با هدف کاربری در زمینه توریسم علمی و اکوتوریسم در قالب غرفه‌ای مجزا در محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران معرفی شده است.
مدیر‌عامل شرکت دریای طلایی کاسپین ادامه داد: این اقدام که در راستای تفاهم نامه به امضا رسیده ما بین پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی و پارک ملی علوم و فنّاوری‌های نرم و صنایع فرهنگی به امضا رسیده ، قرار است فعالیت توریسم علمی و اکوتوریسم با کاوشگر خلیج فارس را به زودی در آبهای خلیج فارس و دریای عمان آٰغاز کند.
وی اظهار امیدواری کرد: معرفی کاوشگر خلیج فارس جهت فعالیت‌های توریستی در نمایشگاه بین‌المللی تهران، بتواند نقش موثری در تبلیغات و جذب گردشگران علاقه مند جهت گشت زنی علمی و اکوتوریستی در خلیج فارس و دریای عمان فراهم کند.
کشتی تحقیقاتی پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی با کمک تجهیزات و امکانات مدرن و پیشرفته آنالیزهای شیمیایی، زمینی، فیزیکی، زمین‌شناسی از آب و رسوب دریا نمونه‌برداری می‌کند. همچنین این کشتی ضمن بررسی وضعیت آلودگی و آلایندگی‌های خلیج‌فارس، از بروز مشکلات زیست‌محیطی دریایی جلوگیری می‌کند. این شناور با گشت‏‎های خود در ساحل و فراساحل پارامترهای متنوعی از جمله شیمیایی شامل ژئوپلانکتون‌ها، آلایندگی موادمغذی، فلزات سنگین، آلودگی‌های نفتی و فیزیکی شامل شناسایی جهت جریان، ارتفاع موج در جزر و مد دریا و زیست شناسی، زمین شناختی و هواشناختی را مورد ارزیابی و اطلاعات جامعی از خلیج فارس و تنگه هرمز  را در اختیار کشور قرار می‎‌دهد که قرار است بخش گردشگری دریایی نیز به وظایف این کشتی تحقیقاتی نیز افزوده شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار