۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۴

معرفی امکانات و فرصت‌های توریسم دریایی در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: استان‌های بوشهر و هرمزگان با حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، امکانات و فرصت‌های سرمایه گذاری صنعت توریسم دریایی را به نمایش خواهند گذاشت.
کد خبر: ۹۵۰۰۷

معرفی امکانات و فرصت‌های توریسم دریایی در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران


به گزارش خبرنگار مانا، علی اصغر شالبافیان در نشست خبری که عصر امروز برگزار شد، گفت: شانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته» و «سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی» از ۱۸ تا ۲۱ بهمن با پوشش کامل سالن‌های محل دائمی نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران در ۱۶ سالن و فضایی بالغ بر ۶۷۰۰۰ متر مربع برگزار می‌شود.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، افزود: برای اولین بار در این نمایشگاه با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت فضای نمایشگاهی بالغ بر ۲۰۰۰ متر مربع به صورت تهاتری در اختیار مشارکت کنندگان خارجی قرار گرفته است که تاکنون با استقبال ویژه‌ای از طرف فعالان صنعت گردشگری، نمایندگان سازمان‌های تخصصی بین‌المللی و سفارتخانه‌های کشورهای خارجی مقیم تهران روبه‌رو شده است.
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه از فردا به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار می‌شود، اظهار داشت: همچنین این نمایشگاه در شرایطی برگزار می‌شود که بعد از بیماری کرونا شروع آرامش بخش‌تری را دارد، وضعیت کشور در چند ماه اخیر به گونه‌ای بوده که صنعت گردشگری نیز از پیامدهای آن مصون نبوده است.
وی گفت: به علت شرایطی که وجود داشت برخی از نمایشگاه‌ها امکان برگزاری نداشتند اما نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری با فضایی دو برابر قبل برگزار می‌شود و این اتفاق  با همکاری همه دستگاه‌ها و رسانه‌ها و فعالان این صنعت میسر شد.
معاون گردشگری کشور گفت: مشارکت کنندگان خارجی چه در قالب مشارکت کنندگان غرفه دار یا افرادی که برای بازدید به این نمایشگاه می‌آیند امسال رنگ و بوی دیگری را به نمایشگاه می‌دهند، ۲۰۰ شرکت کننده خارجی از ۴۷ کشور در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای نمایشگاه نشان دادن ظرفیت‌های گردشگری در پهنه ایران بزرگ است به همین دلیل برخی از سالن‌ها با نگاه استان محور حضور خواهند داشت،گفت: به طور مثال استان‌های بوشهر و هرمزگان با حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، امکانات و فرصت های سرمایه گذاری صنعت توریسم دریایی را به نمایش خواهند گذاشت.
شالبافیان خاطرنشان ساخت: همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری از سامانه تقویم رویدادهای گردشگری استان‌های مختلف رونمایی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای نمایشگاه امسال نشان دادن ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان‌های مختلف بوده است، گفت: همچنین از حضور شهرداری‌ها به عنوان یکی از نقش آفرینان توسعه گردشگری استقبال شده است.
شالبافیان بیان داشت: کشورهایی از جمله ترکیه، قطر، عراق، ژاپن، اندونزی، تاجیکستان، مالزی، هندوستان، ونزوئلا، قزاقستان و روسیه در نمایشگاه غرفه دارند. اگر می‌خواهیم نمایشگاه را بین المللی برگزار کنیم باید از بخش خصوصی آن کشورها نیز دعوت کنیم. همچنین از کشورهای عمان، روسیه، ترکیه، افغانستان، امارات، آذربایجان، ارمنستان، لبنان، لیبی، الجزایر، چین، قزاقستان و  گرجستان هیئت‌هایی به ایران می‌آیند.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار