۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹

لایروبی اروندرود به صورت جدی در حال پیگیری است

عضو هیئت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: یکی از مهمترین موضوعات، چالش لایروبی آبراه اروندرود است که بین کشور ایران و عراق به نتیجه نرسیده است ولی به صورت جدی در حال پیگیری است.
کد خبر: ۹۴۹۶۷

لایروبی اروندرود به صورت جدی در حال پیگیری است

به گزارش خبرنگار مانا‌،  مجید علی نازی در جریان بازدید بندر آبادان در گفتگو با خبرنگاران افزود: وزارت امور خارجه با همراهی سازمان بنادر و دریانوردی همچنان به دنبال حل مسئله لایروبی اروندرود است.

وی اظهار داشت: تلاش سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه لایروبی مستمر است و بحث تامین ایمنی آبراه اروندرود در دستور کار قرار دارد. ایمنی، امداد، جستجو و نجات و مقابله با آلودگی در آبراه اروندرود از دیگر طرح‌های سازمان بنادر و دریانوردی است.

علی نازی افزود: اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر و بنادر آبادان و بخشی از مدیریت و نظارت بر اروند رود را برعهده دارند و اداره کل بندر امام خمینی نیز برای هم افزایی و بالا بردن سطح ایمنی این آبراه و استفاده از توان این بنادر به صورت یکپارچه و گروهی برنامه‌ای را در دستور کار قرار دارد.

وی فاصله زمانی و مسافت بسیار کم بین بندر آبادان و بندر سیبه عراق را فرصت منحصر به فرد دانست و افزود: سازمان بنادر و دریانوردی نگاه ویژه‌ای برای برقراری این خط دریایی دارد.

علی نازی اظهار داشت: کمتر از ۱۰ دقیقه مسافت بین این دو بندر است که فرصتی استثنایی برای دو کشور ایران و عراق و برای استان خوزستان در حوزه گردشگری و حوزه تجاری است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بنادر به طور جدی برای راه‌اندازی حوزه‌های مسافرت دریایی برنامه ریزی کرده است گفت: از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تمام زیرساخت‌ها فراهم شده و منتظریم که طرف عراقی این مسائل را حل کند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی و بنادر آبادان، از همین امروز آمادگی کامل راه اندازی خط کشتی مسافری را دارند.

علی نازی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی تسهیلات ویژه ای هم در حوزه ارائه تسهیلات وجوه اداره شده به سرمایه گذاران خواهد داد و ۸۰ درصد از هزینه ساخت یک شناور مسافری را پرداخت خواهد کرد.

وی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی برای استقبال از سرمایه گذاران بخش خصوصی کاملاً آمادگی دارد و در حوزه مسافرت دریای و ساخت کشتی‌های مسافربری و کشتی‌های رو - رو پکس آمادگی لازم را دارد و تسهیلات کافی را در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهد.

وی اظهار داشت: همچنین ۹۰ درصد تعرفه بندری را معافیت قائل خواهد شد و ۸۰ درصد از سوخت مورد نیاز شناورهای مسافری و کشتی‌های مسافری را به صورت یارانه‌ای و دولتی در اختیار آنها قرار می‌دهد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار