۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷

تردد ایمن ۱۳۰۰ فروند شناور در آبراه استراتژیک خورموسی

سرپرست معاونت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: با تلاش شبانه‌روزی نیرو‌های عملیاتی حوزه دریایی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی در ۱۰ ماه سال جاری یک هزار و ۳۰۰ فروند انواع شناور در آبراهه خورموسی تردد کردند که ۴۵ درصد از آن‌ها حامل کالای خطرناک بودند.
کد خبر: ۹۴۹۴۷

تردد ایمن ۱۳۰۰ فروند شناور در آبراه استراتژیک خورموسی

 

به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، سجاد سبزی‌وند اظهار داشت: ارائه خدمات ترافیک شناور‌ها (VTS) از مهم‌ترین بخش‌های عملیات دریایی است که نقش بسزایی در مدیریت ترافیک دریایی، حفظ ایمنی تاسیسات، تجهیزات بندری و محیط زیست دریایی دارد.

وی با اشاره به صرف ۳۴ هزار و ۳۰۰ ساعت عملیاتی در قالب ۱۱ هزار و ۶۰۰ عملیات بدون سانحه دریایی در بازه زمانی یاد شده گفت: در جریان ارائه این عملیات‌های دریایی پنج هزار و ۵۰۰ مورد خدمات ترافیک دریایی به انواع شناور‌ها از جمله فله‌بر، کانتینری و تانکر‌های حامل کالای خطرناک در محدوده تحت نظارت و منطقه عملیاتی مجتمع بندری امام خمینی ارائه شد.

سبزی‌وند، میزان خدمات راهنمایی کشتی‌ها  را پنح هزار و ۲۹۶ مورد عنوان کرد که با صرف بیش از  ۱۵ هزار ساعت در بازه زمانی یاد شده انجام شده است و میزان خدمات یدک‌کشی به این تعداد کشتی را شش هزار و ۳۰۰ مورد برشمرد که بیش از ۱۸ هزار ساعت برای انجام آن صرف شده است.

سرپرست معاونت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به رضایتمندی حداکثری مشتریان از ارائه خدمات دریایی نظیر خدمات ترافیک شناورها، کنترل و بازرسی شناور‌های تجاری ورودی به این مجتمع بزرگ بندری را  بخشی از مأموریت‌ها و وظایف این اداره کل برای پیاده‌سازی و انطباق با معاهدات بین المللی برشمرد.

بندر امام خمینی دومین بندر راهبردی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هزمزگان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار