۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

رونمایی از رمپ فلزی شناور بندرگاه خمیر در دهه فجر

پروژه طراحی، ساخت، حمل و نصب رمپ فلزی چند منظوره بندر خمیر به سفارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در راستای توسعه و رونق صادرات، واردات و باهدف افزایش اشتغال نیروی انسانی بومی با تکیه بر توان و دانش متخصصان شرکت مکین دریا قشم با پیشرفت ۸۰ درصدی آماده بهره برداری در دهه فجر است.
کد خبر: ۹۴۹۱۶

 

رونمایی از رمپ فلزی شناور بندرگاه خمیر در دهه فجر

به گزارش مانا، بوروغنی رئیس اداره تعمیرات نگهداری بندر شهید رجایی گفت: رمپ‌های فلزی شناور سازه‌های دریایی چند منظوره ای هستند  که قابلیت پهلو گیری تخلیه و بارگیری انواع شناورهای باری  مانند بارج، لندینگ‌کرافت و شناور‌های با کاربری دوگانه باری و مسافری در تمام نقاط ساحل و جزایر دورافتاده را فراهم می کنند و نیاز به احداث بنادر با دیواره‌های ثابت را برطرف می‌نمایند.

از ویژگی بارز این گونه سازه‌ها عدم تأثیر جزر و مد دریا بر شناور پهلو گرفته به این رمپ‌ها می‌باشد؛ چرا‌که همزمان با شناور باری و همگام با جزر و مد در جهت عمودی حرکت نموده و قابلیت تخلیه و بارگیری را در تمام شرایط جزر و مدی فراهم می‌نمایند.

بندرگاه خمیر واقع  در غرب استان هرمزگان  به زودی شاهد نصب دو فروند از این گونه رمپ‌ها بوده که در ایام مبارک دهه فجر افتتاح می گردند.

از مهمترین نکات ساخت این رمپ‌ها اجرای کامل تمام مراحل ساخت از طراحی تا تأمین مصالح و اجرا توسط مهندسان جوان و تیم اجرایی شامل جوشکاران ماهر مونتاژکاران  متخصص است.  با بهره برداری از این رمپ انتظار می‌رود اقتصاد ساحل‌نشینان رونق ببشتری پیدا نموده و اشتغال‌زایی مطلوبی به همراه  داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار