۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲

امکان پذیرش کشتی‌های پست پاناماکس در اسکله ۱۱ بندر امام

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر ودریانوردی خوزستان گفت: اسکله ۱۱ مجتمع بندری امام خمینی به طول ۳۳۲ و عرض ۵۰ متر پس از تعمیرات اساسی آماده پذیرش کشتی‌های سوپر پست پاناماکس شد.
کد خبر: ۹۴۹۱۳
امکان پذیرش کشتی‌های پست پاناماکس در اسکله ۱۱ بندر امام
 
به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، صدرالله بهرامی با اشاره به پایان عملیات تعمیرات اساسی و تحویل موقت این اسکله با اعتباری بالغ بر  ۷۸۵ میلیارد ریال بیان داشت: در جریان تعمیرات اساسی این اسکله که به لحاظ طول ۱.۵ برابر  اسکله‌های دیگر این مجتمع بندری است، با تقویت سازه اسکله و  افزوده شدن خط ریل جرثقیل سوپر پست پاناماکس، آماده پذیرش و پهلودهی کشتی‌هایی از  این نوع شد.
وی در ادامه از پهلوگیری یک فروند کشتی پس از تحویل موقت این اسکله خبر داد و افزود: اجرای دیواره‌های تقویتی تونل سرویس، ترمیم، حذف درز‌های انبساط بر روی عرشه و نصب فندر‌های دوبل از نوع  suc ۱۱۵۰ از دیگر بخش‌های اجرایی این پروژه بود که زمینه را برای بهره‌گیری کامل از ظرفیت ۸۰ هزار تُنی آن فراهم کرده است.

بهرامی افزود: در ادامه عملیات تعمیرات اساسی اسکله‌های مجتمع بندری امام خمینی، عملیات اجرایی تعمیرات اساسی اسکله ۱۲ با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است که تا ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

بندر امام خمینی دومین بندر بزرگ و راهبردی کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار