۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
استاندار مسندم عمان:

بندر شهید رجایی می‌تواند پایگاهی برای تجارت عمان باشد

بندر شهید رجایی می‌تواند پایگاهی برای تجارت عمان باشد
استاندار مسندم کشور عمان در بازدید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بندری و دریایی بندر شهید رجایی گفت: بندر شهید رجایی در غرب بندرعباس با امکانات و ظرفیت خوب خود می‌تواند پایگاهی برای تجارت عمان باشد.
کد خبر: ۹۴۹۰۶

به گزارش مانا، ابراهیم بن سعید البوسعیدی روز پنج‌شنبه ۶ بهمن در حاشیه بازدید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بندری و دریایی بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران افزود: اینکه چنین بندری توسط ایرانیان ساخته شده نشانه توان مهندسی در این کشور است. 

وی ادامه داد: بندر شهید رجایی به واسطه در دسترس بودن ریل می‌تواند حجم قابل توجهی کالا به نقاط مختلف صادر کند و جایگاه مهمی در کریدور شمال جنوب و دسترسی کشورها به بازارهای یکدیگر دارد.

استاندار مسندم اضافه کرد: این بندر آینده خوبی پیش رو داشته و امید می‌رود با بهره‌برداری از مرحله سوم طرح توسعه آن به خصوص با داشتن پسکرانه دو هزار و ۴۰۰ هکتاری رونقی بیش از گذشته یابد و امکان حضور سایر کشورها هم در آینده در این بندر فراهم خواهد شد.

گفتنی است؛ بازدید از بنادر شهید بنادر و بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین بندر مسافری ایران از دیگر برنامه‌های امروز «ابراهیم بن سعید البوسعیدی» استاندار مسندم عمان، «رائد بن محمد عبدالله الشحی» رئیس اتاق بازرگانی عمان وی بود. 

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی،‌ منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس در شمال جزیره قشم و تنگه هرمز واقع شده است و با داشتن روابط دریایی و مبادله کالا با ۸۰ بندر معروف بین‌المللی تقریباً نیمی از تجارت ایران را بر عهده دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار