۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱

پیش‌بینی رونق چشمگیر گردشگری دریایی جنوب کشور در بهمن و اسفند/ ایجاد فرصت سفر‌های ارزان قیمت به جنوب کشور

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از پیش بینی رونق چشمگیر گردشگری دریایی جنوب کشور در بهمن و اسفند ماه به دلیل ایجاد شرایط سفرهای ارزان قیمت خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۹۹

پیش‌بینی رونق چشمگیر گردشگری دریایی جنوب کشور در بهمن و اسفند/ ایجاد فرصت سفر‌های ارزان قیمت به جنوب کشور

سید مصطفی فاطمی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با اقدامات مؤثر انجام شده از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاهد راه‌اندازی سفر‌های ارزان قیمت در زمستان امسال هستیم.
مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: در پی کاهش تقاضای سفر در نیمه دوم امسال تصمیم بر آن شد تا شرایطی برای انجام سفر‌های ارزان قیمت در قالب حراجی سفر و ارائه سفر فراهم شود.
وی دلیل اصلی کاهش سفر را به مسائلی همچون سرد شدن شرایط آب و هوایی و نیز امتحانات مدارس نسبت داد و گفت: امیدواریم با اقدامات انجام شده شاهد رونق دوباره سفر در دو ماه پایانی سال به ویژه جنوب کشور باشیم.
این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از پیش‌بینی رونق چشمگیر گردشگری دریایی جنوب کشور در بهمن و اسفند ماه به دلیل ایجاد شرایط سفر‌های ارزان قیمت خبر داد.
فاطمی به طرح «حراج سفر» و ارائه تخفیفات بخش‌های مختلف گردشگری در دو ماه پایانی سال اشاره کرد و گفت: تخفیفاتی که توسط بخش‌های مختلف گردشگری اعم از اقامتی و تور‌ها ارائه می‌شود، متفاوت است.
وی اذعان داشت: تخفیفات در شهر‌های سردسیر مانند اردبیل و تبریز تا ۵۰ درصد است درحالی‌که این تخفیفات در شهر‌های جنوبی کشور و مناطق آزاد که مسافران بیشتری دارند، کمتر است.
فاطمی یادآور شد: در این راستا قرارداد‌های لازم با دستگاه‌های دولتی بسته شده تا بتوانند با استفاده از تبصره ۱۸، وام سفر ارائه دهند و بخشی از سفر‌ها توسط دستگاه‌های دولتی اتفاق خواهد افتاد؛ این سفر‌ها اعتباری خواهد بود و با استفاده از وام‌های تبصره ۱۸ رقم می‌خورد.
وی با تأکید بر اینکه وام‌های سفر توسط دستگاه‌های دولتی ارائه می‌شود، تصریح کرد: این وام‌ها از ۱۵ تا ۳۰ میلیون تومان برای هر خانواده خواهد بود به این صورت که خانواده‌های دو نفره ۱۵ میلیون تومان و خانواده‌های با جمعیت بیشتر مبلغ بیشتری برای سفر، وام دریافت خواهند کرد.
به گفته وی، این وام به سرپرست خانواده یا فعالان گردشگری داده نمی‌شود بلکه این وام در کارتی که در اختیار سرپرست خانواده گذاشته می‌شود شارژ خواهد شد و متقاضیان می‌توانند با استفاده از این کارت به صورت مستقیم از اپلیکیشن و سایت‌هایی که به آن‌ها معرفی می‌شود درصدد خرید اقلام سفر خود برآیند.
مدیر کل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: این وام‌ها، کم بهره و با سودی در حدود ۲ درصد خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه عمده قرارداد‌ها نیز با هتل‌ها و آژانس‌های فعال در این مراکز بسته شده است، اذعان داشت: در این میان سفر‌های بهمن و اسفند ماه به خصوص در تعطیلات پیشِ‌رو در این بخش به سمت رونق سفر به جنوب کشور خواهد بود.
فاطمی با اشاره به اینکه اپلیکیشن برخی از شهر‌ها برای فروش سفر‌های اعتباری نیز آماده شده است، بیان داشت: به زودی این اپلیکیشن برای فروش سفر‌های اعتباری در اسفند ماه به بهره برداری خواهد رسید.
به گفته این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تمام این خدمات برای تحریک تقاضای سفر در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری که از ۱۸ تا ۲۱ بهمن ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد تا بتوانیم شاهد رونق سفر در بهمن و اسفند و قبل از شروع تعطیلات نوروز باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار