۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹

اولین مرکز صنایع دریایی و شیلات کشور در دیر آماده افتتاح است

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر گفت: اولین مرکز صنایع دریایی و شیلات کشور در شهرستان دیر با اعتبار بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان آماده افتتاح است
کد خبر: ۹۴۸۹۶

اولین مرکز صنایع دریایی و شیلات کشور در دیر آماده افتتاح است

به گزارش  مانا، عبدالمجید دوراهکی مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: بیکاری یکی از چالش‌های کشور ما و اکثر جوانان بوشهر است که همیشه مطالبه اصلی رسانه‌ها بوده است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر افزود: یکی از دستگاه‌های اجرایی حلقه متصل ارزشمند برای رفع بیکاری با ارائه آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی متناسب با ظرفیت‌های استان سازمان فنی‌وحرفه‌ای می‌باشد.

وی با اشاره به سند توسعه مهارت‌آموزی استان بیان کرد: در سال ۹۸ سند توسعه مهارت‌آموزی استان متناسب با طرح تکاپو و ظرفیت‌های استان بوشهر مانند نفت‌وگاز، دریایی و شیلات، کشاورزی و حوزه‌های معدنی و دانش‌بنیان تدوین کرده‌ایم.

این مقام مسئول با اشاره به سیاست‌های فنی‌وحرفه‌ای استان گفت: در سازمان، هر شهرستان استان بوشهر را در یک حوزه تخصصی مهارت‌آموزی معین کرده‌ایم.

دوراهکی ادامه داد: مرکز کنگان مسئول آموزش‌های نیروی انسانی حوزه نفت و گاز پتروشیمی است، همچنین اولین مرکز صنایع دریایی و شیلات کشور در شهرستان دیر با اعتبار بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان آماده افتتاح است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر اظهار کرد: در شهرستان دشتستان اولین مرکز تخصصی صنایع کشاورزی و حوزه نخیلات وجود دارد همچنین تفاهم‌نامه آموزش و توانمندسازی کارگران حوزه نخیلات با اتاق بازرگانی تدوین شده است.

وی با اشاره به استقبال مردم استان در حوزه فنی‌وحرفه‌ای عنوان کرد: استقبال مردم از مرکزهای آموزشی مهارتی کم است در صورتی که ۱۰ حرفه در وزات نفت تضمین اشتغال داریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال جاری ۵۱ درصد اشتغال‌زایی در مرکزهای اشتغال‌زایی صورت گرفته است گفت: ۱۳ هزار نفر معرفی به مرکز آموزش و سنجش داشتیم که هفت هزار نفر موفق به اخذ گواهینانه از فنی‌وحرفه‌ای شدند.

دوراهکی با بیان طیف آموزش‌دیدگان فنی‌وحرفه‌ای اظهار داشت: بیشترین حجم آموزش دیدگان ما سربازان نیروی‌های مسلح، دانشگاه‌ها، زنان سرپرست خانوار و روستاییان و عشایر می‌باشد؛ حتی در زندان‌ها، مراکز ترک اعتیاد معلولین و بهزیستی ما آموزش‌های فنی و مهارتی ارائه می‌دهیم.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان بوشهر از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با شورای راهبردی پتروشیمی‌ها خبر داد و گفت: تمام فارغ تحصیلان دانشگاهی و رشته‌های مرتبط طی این تفاهم‌نامه دوره ۶ ماهه کارآموزی در پتروشیمی‌ها می‌بینند و در نهایت با تشخیص پتروشیمی استخدام خواهند شد.

وی با توجه به شعار سال ابراز کرد: در راستای تحقق شعار سال در حوزه دانش‌بنیان اولین مرکز آموزش نوآوری با استقرار کانون‌های فنی‌وحرفه‌ای در گناوه در حال احداث است.

دوراهکی تاکید کرد: سال آینده رصد اشتغال را به ۷۰ درصد با شعار هیچ کارآموز فنی‌وحرفه‌ای نباید بیکار باشد را خواهیم رساند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار