به گزارش مانا، عبدالله جعفری با بیان اینکه از سال ۲۰۲۰ بنادر معتبر دنیا برای حضور در ردهبندی بنادر برتر علاوه بر ارزان و سریع بودن در ارائه خدمت مؤلفه ایمنی هم اضافه کردهاند، اظهار کرد: معمولاً در اکثر بنادر صاحبان کالا مسیری را برای انتقال محموله انتخاب میکنند که سهلالعبورتر، سریعتر و از همه مهمتر ایمنتر باشد.
وی مؤلفه ایمنی را یکی از مؤلفهها و پارامترهای اثرگذار مهم در ردهبندی بنادر برتر در دنیا دانست و گفت: صاحبان کشتی، کالا و همه آحاد ذیربط در خطوط کشتیرانی فقط به دنبال سریع رسیدن کالا مدنظر نبوده و مؤلفه ایمنی را هم بسیار اثرگذار میدانند که باید به آن توجه شود.
مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر لزوم توجه به ایمنی در عملیات بندری در بنادر کشور بیان کرد: مدیریت ایمنی بهداشت و محیط زیست سازمان به عنوان مدیریت تخصصی ناظر بر موضوعات مرتبط با مسائل ایمنی در سازمان بنادر با واحد تخصصی عملیاتی برنامههایی را در دست اقدام دارد که خروجی آن ایمن کردن بنادر کشور است.
جعفری با اشاره به تجهیز امکانات ایمنی در بنادر کشور به منظور ایمنسازی بنادر افزود: ارائه و افزایش خدمات به مردم و ارتقاء، تجهیز و به روزرسانی تجهیزات ایمنی از جمله مواردی است که منجر به ایمنسازی بنادر کشور میشود.
وی با بیان اینکه موضوعات مرتبط HSE یک تخصص تازه در دنیا است که حداکثر ۲۰ عمر دارد که در کشور هم یک واژه نوپا است، تصریح کرد: علیرغم اینکه واژه HSE پنج الی شش سال در کشور ایجاد شده ولی مسئله ایمنی در بنادر گیلان از دیرین یک اصل مهم بوده و ایمنسازی با توجه به HSE در بنادر گیلان بیشتر شده است.
مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به بروزرسانی شاخص ایمنی در بنادر کشور بیان کرد: در چند روز آینده شاخصهای معرفی شده به تمامی بنادر ابلاغ شده و از این پس بنادرهای کشور طبق این مولفه و شاخص مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
جعفری با تأکید بر ارتقای توان علمی و عملیاتی تیمهای تخصصی در بنادر کشور افزود: بنادر گیلان در در مقایسه با سایر صنایع کشور و سایر صنایع بنادر دارای ریسک در کشور، دارای وضعیت خوبی است که این مهم ماحصل تلاش تیمهای جوان و نخبه جوان و عملیاتی است.