۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

ایجاد ۸۰۷ فرصت شغلی جدید در مجتمع بندری امام خمینی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: در ۹ ماهه امسال ۸۰۷ نفر به طور مستقیم در شرکت‌های فعال در مجتمع بندری امام خمینی مشغول به کار شدند.
کد خبر: ۹۴۷۷۷
 
ایجاد ۸۰۷ فرصت شغلی جدید در مجتمع بندری امام خمینی
به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، بهروز آقایی افزود: این میزان اشتغال مستقیم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: با اجرای دقیق و مستمر قوانین مرتبط به حوزه کار و خدمات اشتغال، ضمن تعامل با شرکای تجاری، سرمایه‌گذاران و پیمانکاران و همچنین اجرای بخش‌نامه‌های اداری و بازاریابی، این تعداد فرصت شغلی در سال جاری ایجاد شده است.

آقایی در ادامه با اشاره به انجام بازرسی‌ها و آموزش قوانین و مقررات اشتغال به ذی‌نفعان توسط هیئت‌های رسیدگی به دعاوی این منطقه خاطرنشان کرد: تعداد پرونده‌ها در بازه زمانی ۹ ماهه سال جاری نسبت به دوره مشابه در سال قبل ۳۸ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: مجموعه این تمهیدات موجب افزایش حل دعاوی بر اساس سازش گردیده و زمینه امنیت شغلی کارگران را در این مجتمع بزرگ بندری فراهم کرده است.

مدیرکل بنادر ودریانوردی خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت حفظ و صیانت از نیروی شاغل در کارگاه‌ها و شرکت‌های بخش خصوصی، قانون تطبیق کارگران مشمول قانون کار ویژه شرکت‌های مشمول مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.

آقایی بیان داشت: اجرای طرح طبقه‌بندی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی به عنوان یک اولویت مورد توجه اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان  قرار گرفته است و در همین راستا جلسات متعددی با شرکت‌های بزرگ فعال در این منطقه  برگزار شده که زمینه را برای اجرای طرح مذکور را فراهم خواهد کرد.

بندر امام خمینی با ظرفیت سالانه ۶۰ میلیون تُن تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی دومین بندر فعال وعملیاتی کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

حدود ۸۰ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از بندر امام خمینی وارد می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار