۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه:

جابه‌جایی بیش از هشت میلیون مسافر و گردشگر در بنادر مسافری قشم

مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم از حمل و نقل و انتقال هشت میلیون و ۱۸۷ هزار ۱۸۳ نفر مسافر و گردشگر از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ۱۴۰۱ از طریق راه دریایی و بنادر مسافری این جزیره خبر داد.
کد خبر: ۹۴۷۵۸

جابه‌جایی بیش از هشت میلیون مسافر و گردشگر در بنادر مسافری قشم

به گزارش مانا، علی اشتری روز سه شنبه گفت: در مدت یادشده با ترابری (حمل و نقل) هشت میلیون و ۱۸۷ هزار و ۱۸۳ نفر (۶ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۷۹۸ نفر - مسافر از بنادر لافت و پل و یک میلیون و ۶۶۶ هزار و ۳۸۵ نفر - مسافر از بندر مسافری شهید ذاکری قشم) شاهد افزایش ۴۷ درصدی نفر – سفر هموطنان و گردشگران به جزیره قشم نگین خلیج فارس نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی رفت و آمد ۱۱۶ هزار و ۲۵ فروند شناور و ترابری (حمل و نقل) دو میلیون و ۷۴۳ هزار و ۵۰ دستگاه خودرو به جزیره قشم به ثبت رسیده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم توضیح داد: در مدت یاشده جمع کل ورود به این جزیره از طریق خودرو از بندر لافت یک میلیون و ۵۹۳ هزار و ۷۰۷ نفر - سفر و جمع کل خروج از این جزیره از طریق خودرو از بندر یادشده یک میلیون و ۶۶۶ هزار و ۶۹۲ نفر - سفر ثبت و گزارش شده است.

اشتری اضافه کرد: در ۹ ماهه گذشته از سال جاری، ۴۷۰ هزار و ۴۷۹ دستگاه خودرو از طریق اسکله بندر لافت وارد این جزیره و ۴۸۷ هزار و ۸۶۹ دستگاه خودرو از طریق بندر یادشده از این جزیره خارج شده‌اند.

وی با تشریح عملکرد بندر مسافری شهید ذاکری جزیره قشم در مدت یادشده گفت: یک میلیون و ۶۶۶ هزار و ۳۸۵ مسافر در این بندر مسافری جابه‌جا شده‌اند که ۸۴۳ هزار و ۶۷۵ نفر از آنان مسافر ورودی و ۸۳۲ هزار و ۷۱۰ از آنها مسافر خروجی بوده اند که حمل و نقل این تعداد مسافر با رفت و آمد ۲۲ هزار و ۹۲۵ شناور (۱۱ هزار و ۴۶۶ شناور ورودی و ۱۱ هزار و ۴۵۹ شناور خروجی) انجام شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم تعداد شناورهای حاضر در بندر شهید ذاکری قشم را ۳۲ فروند با سه هزار و ۳۳۱ صندلی فعال عنوان کرد و افزود: ۳۹ فروند شناور با چهار هزار و ۲۲۷ صندلی نیز برای حمل و نقل مسافران نوروزی سال ۱۴۰۲ پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: اکنون تعداد شناورهای حاضر در بنادر لافت و پل ۲۰ فروند است که تعداد شناورهای فعال و در حال سرویس در این بنادر ۱۵ فروند می باشد که برای نوروز ۱۴۰۱ تعداد این شناور به ۴۴ فروند افزایش خواهد یافت.

اشتری با ارایه گزارش عملکرد اسکله های گردشگری این جزیره اعلام کرد: در مدت یادشده تعداد گردشگران ترابری شده در این اسکله ها یک میلیون و ۹۰ هزار و ۲۱۵ نفر - سفر با انجام ۱۲۳ هزار و ۵۰۷ رفت و آمد دریایی از سوی شناورهای گردشگری ثبت و گزارش شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار