۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷

ورود هند به تولید هیدروژن و آمونیاک سبز با سرمایه‌گذاری کلان

هند برای تولید هیدروژن سبز مبلغ ۲.۲ میلیارد دلار معادل ۱۸۰ میلیارد روپیه سرمایه‌گذاری می‌کند تا از بازیگران اصلی صادرات این نوع سوخت باشد.
کد خبر: ۹۴۷۵۷

ورود هند به تولید هیدروژن و آمونیاک سبز با سرمایه‌گذاری کلان

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، یک مقام ارشد دولتی در این زمینه  به رویترز گفت: هزینه فعلی تولید هر کیلوگرم هیدروژن سبز در حال حاضر بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ روپیه است که درصددیم هزینه تولید را در مدت پنج سال به ۵۰ روپیه برسانیم.

وی یاد‌آور شد: دولت هند تا سال ۲۰۳۰ میلادی حدود هشت تریلیون روپیه به منظور تولید هیدروژن و آمونیاک سبز سرمایه گذاری می‌کند.

این مقام افزود: دولت هند درصدد است در بودجه سال آینده منابع قابل توجهی را برای سال مالی آوریل تدارک ببیند.

وی تاکید کرد: برای سرمایه گذاری در زیر‌ساخت‌های استراتژیک و تأمین تجهیزات به ۴۵ میلیارد روپیه به مدت پنج سال و ۱۳۵ میلیارد روپیه برای تولید هیدروژن و آمونیاک سبز در سه سال  نیازمندیم.

این مقا م با اشاره به اینکه تقاضای جهانی  برای هیدروژن سبز تا سال ۲۰۳۰ میلادی از ۱۰۰ میلیون تُن تجاوز می‌کند، گفت: در برنامه تولید پنج میلیون تُن هیدروژن سبز تا سال ۲۰۳۰ میلادی قرار گرفته که ۷۰ درصد آن به کره جنوبی، ژاپن و اتحادیه اروپا فروخته خواهد شد.

به گفتۀ وی شرکت‌های هندی مانند Reliance Industries (RELI.NS)، Indian Oil (IOC.NS)، NTPC (NTPC.NS)، Adani Enterprises (ADEL.NS)، JSW Energy (JSWE.NS) و Acme Solar (ACMO.NS) برنامه‌های بزرگی را برای تولید هیدروژن و آمونیاک سبز دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار