۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶

رادار موج در نقاط ساحلی آبادان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: رادار موج در نقاط ساحلی آبادان راه اندازی می‌شود تا سفر‌های دریایی صیادان و ملوانان ایمن‌تر شود.
کد خبر: ۹۴۷۳۳

رادار موج در نقاط ساحلی آبادان راه‌اندازی می‌شود

محمد سبزه زاری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا افزود: با راه‌اندازی رادار موج در آینده نزدیک امکان رصد موج دریا تا عمق ۴۰ کیلومتری پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: با راه‌اندازی رادار موج و رصد موج‌های دریایی، مدل‌ها و پیش‌بینی‌ها دقیق‌تر خواهد بود و ضریب خطا را کاهش خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه "بویه‌های" دریایی وضعیت و اطلاعات موج دریا را در همان نقطه مشخص می‌کند، افزود: هزینه نگهداری بویه‌ها بسیار زیاد است بنابراین رادار‌های موج به تدریج جایگزین بویه‌های دریایی می‌شوند.

سبزه زاری افزود: برای خرید و تجهیز اداره‌های هواشناسی در مناطق ساحلی خوزستان به خصوص آبادان به رادار موج در حال پیگیری و تأمین اعتبار هستیم تا هرچه زودتر این این رادار‌ها نصب و به بهره برداری برسد.

وی گفت: با راه اندازی رادار موج، صیادان و دریانوردان با خیالی آسوده‌تر مبادرت به سفر‌های دریایی خواهند کرد و ضریب ایمنی کشتی‌ها و شناور‌ها افزایش می‌یابد.

سبزه زاری با بیان اینکه در بسیاری از روز‌های سال، آب‌های فراساحلی و شمال غرب خلیج فارس مواج و متلاطم است و پیش بینی هواشناسی برای رصد موج‌های دریایی و ارزیابی قدرت آنان سخت است ابراز امیدواری کرد به زودی رادار موج در برخی مناطق ساحلی خوزستان را‌ه‌اندازی خواهد شد و یکی از مطالبات جامعه دریایی خوزستان محقق خواهد شد.

شغل و حرفه اصلی ساکنان مناطق ساحلی خوزستان صیادی و دریانوردی است و معیشت این قشر زحمت کش با دریا گره خورده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار