۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳

هشدار سطح قرمز هواشناسی در شهرهای بندری ماهشهر و هندیجان/ بارندگی های سیل آسا در راه است

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی در شهر‌های بندری ماهشهر و هندیجان گفت: انتظار می‌رود در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری شاهد بارندگی‌های سیل آسا در این مناطق باشیم.
کد خبر: ۹۴۶۹۶

هشدار سطح قرمز هواشناسی در شهرهای بندری ماهشهر و هندیجان/ بارندگی های سیل آسا در راه است

محمد سبزه‌زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های هواشناسی، با نفوذ سامانه بارشی فعال به مناطق جنوبی خوزستان، احتمال بارش‌های سیل آسا و آبگرفتگی ماهشهر و هندیجان وجود دارد.

وی گفت: آب‌های شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی و آبراهی خوزستان در دو روز آینده به شدت مواج و توفانی است؛ از این رو دریاروی مخاطرات جدی برای صیادان و دریانوردان دارد.

سبزه‌زاری از عموم دریانوردان و صیادان خوزستانی خواست سفر‌های خود به آب‌های فراساحل و شمال غرب خلیج فارس تا بهبود شرایط جوی متوقف یا محدود کنند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه افزود: مناطق آبراهی و ساحلی خوزستان با بارش باران توأم با وزش باد خواهند بود و احتمال واژگونی قایق‌های صیادی در اروندرود و بهمنشیر وجود دارد.

سبزه‌زاری از عموم مردم خواست با توجه به در پیش بودن بارندگی‌ها از حریم رودخانه و مسیل‌ها فاصله بگیرند.

در پی اعلام وضعیت قرمز هواشناسی در مناطق ماهشهر و هندیجان، مدیریت بحران استانداری خوزستان در یک نشست اضطراری، تمهیدات لازم برای مقابله با آبگرفتگی در مناطق ساحلی را مورد بررسی قرار داد.

 علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان آخرین وضعیت بارش‌های پیشِ رو در مناطق ساحلی خوزستان به خصوص ماهشهر و هندیجان را در دو روز آینده بررسی و دستورات لازم را به فرمانداران آن مناطق صادر کرد.

آذر ماه ۱۳۹۹ بارندگی‌های شدید و سیل آسا، سبب آبگرفتگی شدید بندر امام خمینی و ماهشهر شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار