۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

توسعه توریسم دریایی خلیج فارس با تهیه اطلس جامع گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان از تهیه اطلس جامع گردشگری هرمزگان خبر داد و گفت: با تهیه اطلس جامع گردشگری استان، توریسم دریایی بیش از پیش معرفی و رونق خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۴۶۶۱



محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا از تهیه اطلس جامع گردشگری هرمزگان خبر داد و گفت: با تهیه اطلس جامع گردشگری استان، توریسم دریایی بیش از پیش معرفی و رونق خواهد گرفت.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان با تاکید بر اینکه تهیه اطلس جامع گردشگری استان هرمزگان یک پروژه فرابخشی است، تصریح کرد: این پروژه با همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی، شهرداری، جهاد کشاورزی، محیط‌ زیست و... با محوریت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان تهیه می‌شود.
وی خاطرنشان ساخت: با تهیه اطلس مذکور،حوزه مأموریتی وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به لحاظ جغرافیای فعالیت‌ها مشخص و محدوده کار و فعالیت افرادی که می‌خواهند در زمینه گردشگری فعالیت کنند، تعیین می شود.
محسنی با تاکید بر اینکه کارکرد اطلس جامع گردشگری استان 10 ساله است، ادامه داد: اطلس جامع گردشگری باید بتواند تا 10 سال آینده پاسخگوی مراجعین و فعالان در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باشد.
محسنی تصریح کرد: اطلس جامع گردشگری استان هرمزگان دارای اطلاعات کاملی شامل پیشینه تاریخی، ویژگی‌های قومی و مذهبی، آداب ‌و رسوم، موسیقی، بازی‌های محلی و معرفی جاذبه‌های گردشگری، موقعیت جغرافیایی و اجتماعی شهرها، مسیرها و روستاهای هدف گردشگری و ... است که خیلی از فرایندهای صدور مجوزها را تسهیل می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار