۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر :

بندر خرمشهر در رقابت با بنادر عراقی نیازمند حمایت است

اسعدی گفت: در راستای حفظ مزیت بنادر استان خوزستان و بندر خرمشهر باید امتیازات ویژه به این بنادر اعطا شود.
کد خبر: ۹۴۶۴۷

بندر خرمشهر در رقابت با بنادر عراقی نیازمند حمایت است

به گزارش خبرنگار مانا؛ نوراله اسعدی طی نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های داخلی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۸۵ فروند مغروقه از آبراه اروند و کارون خارج شده است، تصریح کرد: در سمت ایران ۱۰ مغروقه باقی مانده است که در صورت تأمین اعتبار به زودی خارج سازی می‌شوند با این حال در سمت عراق مشکلات کماکان پابرجاست.

وی با بیان اینکه در حوزه سرزمینی بنادر خرمشهر، امام و آبادان، کشور‌ عراق دست به اجرای پروژه ایجاد و توسعه بندر فاو زده است، خاطرنشان کرد: عراق قصد دارد این بندر را طی دهه آینده مانند جبل‌علی امارات به بندر هاب تبدیل کند که ضمن جذب ترافیک شرق دور، بار ترکیه و مدیترانه را نیز حمل کرده و کریدوری در منطقه ایجاد کند.

اسعدی تاکید کرد: برای خنثی ساختن این اقدام و در راستای حفظ مزیت بنادر استان خوزستان و بندر خرمشهر باید امتیازات ویژه به این بنادر اعطا شود.

وی ادامه داد: در این راستا تخفیف ۳۰‌ درصد سود بازرگانی را در‌ هر دو بخش صادرات و واردات طی مذاکره با وزیر اقتصاد و کمیسیون اقتصادی مجلس درخواست کرده‌ایم که در صورت اجرا می‌تواند منجر به افزایش تردد به بندر خرمشهر‌ و افزایش حجم تخلیه و بارگیری شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار