۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰

ورود پساب‌های نفتی از پالایشگاه آبادان و آلودگی اروندرود

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان از بروز آلودگی ناشی از ورود پساب‌های نفتی از پالایشگاه نفت آبادان به آبراه اروندرود خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۲۱

ورود پساب‌های نفتی از پالایشگاه آبادان  و آلودگی اروندرود

کامبیز مالکی زاده در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: پس از مشاهده آلودگی نفتی در سطح اروندرود و در کنار اسکله‌ها و شناور‌های بندر آبادان تیم عملیاتی ۱۲ نفره بندر آبادان وارد عمل شد.

وی اظهارداشت: این تیم در اولین اقدام خود با استفاده از یک فروند یدک‌کش، کار مقابله با آلودگی را آغاز و برای پیشگیری از گسترش آن در سطح آب این رودخانه، از بوم‌های جاذب و باد شونده هم بهره گیری کرد.

مدیر بنادر ودریانوردی آبادان بیان کرد: این آلودگی از پالایشگاه نفت آبادان تا شیلات این شهرستان و حدوداً به طول دو کیلومتر و عرض ۱۰۰ متر در آبراه اروندرود وسعت دارد.

مالکی زاده با اشاره به اینکه از اداره کل بندر و دریانوردی بندر خرمشهر برای رفع آلودگی درخواست کمک شده است و یک تیم عملیاتی از بندر خرمشهر وارد عمل شد.

وی گفت: برای خروج و انتقال آلودگی نفتی، از دستگاه اسکیمر که توسط اداره بندر خرمشهر تأمین شده استفاده شده است.

مالکی زاده افزود: هم‌اکنون با اقدام به موقع نیروی عملیاتی، آلودگی نفتی تحت کنترل است و از گسترش آن پیشگیری به عمل آمده است.

مدیر بنادرو دریانوردی آبادان گفت: با وجود آلودگی نفتی، هیچگونه خللی در تردد کشتی‌ها و شناور‌های صیادی و تجاری در اروندرود پیش نیامده است.

اروندرود در سال‌های اخیر با تشدید ورود فاضلاب‌های صنعتی و خانگی با آلودگی‌های زیست محیطی رو‌به‌رو بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار