۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸

صدور موافقت اصولی ۱۳۲ پروژه توریسم دریایی توسط وزارت میراث فرهنگی

مدیر کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از صدرو موافقت اصولی ۱۳۲ پروژه توریسم دریایی با حجم سرمایه گذاری هشت هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در هفت استان ساحلی کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۷۳

صدور موافقت اصولی ۱۳۲ پروژه توریسم دریایی توسط وزارت میراث فرهنگی

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به افزایش تقاضای سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت ورود به سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری دریایی کشور در استان‌های شمالی و جنوبی، گفت: به همین منظور تقاضا‌های رسیده به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پس از بررسی و مطالعه توسط کارشناسان مربوطه جهت اجرایی شدن مصوب می‌شوند.

مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ادامه داد: در همین راستا تاکنون برای آغاز به کار ۱۳۲ پروژه توریسم دریایی توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در هفت استان ساحلی کشور از سوی وزارت میراث فرهنگی، موافقت اصولی صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها با حجم سرمایه گذاری هشت هزار میلیارد تومان اجرایی می‌شود، بیان داشت: با اجرایی شدن این پروژه‌ها در نهایت برای چهار هزار و ۴۲۶ نفر در استان‌های بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، گلستان، مازندران و گیلان اشتغال‌زایی ایجاد خواهد شد.

تجری خاطرنشان ساخت: از مجموع ۱۳۲ پروژه توریسم دریایی دارای موافقت اصولی، ۳۴ پروژه در استان هرمزگان، ۲۷ پروژه در استان گیلان، ۲۵ پروژه در استان مازندران، ۲۳ پروژه در استان گلستان، ۲۰ پروژه در استان بوشهر و سه پروژه در استان سیستان و بلوچستان اجرایی خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: پروژه‌های مذکور به ایجاد امکانات مختلف مرتبط با توریسم دریایی و ساحلی از جمله رستوران دریایی و ساحلی، هتل دریایی و ساحلی، کلوپ‌های تفریحی، مراکز تفریحات دریایی و. اختصاص دارند.

مدیرکل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، عنوان کرد: ایجاد این مراکز گردشگری زمینه‌ساز ورود هر چه بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه توریسم دریایی است که امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تحقق این مهم در صنعت توریسم کشور باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار