۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

ضرورت مطالعه یکپارچه تنوع زیستی تالاب‌های ایران توسط وزارت جهاد

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، نبود مطالعات دقیق و یکپارچه در خصوص تنوع زیستی تالاب‌های ایران را یکی از مشکلات مهم زیست محیطی عنوان کرد و گفت: حل این معضل مهم زیست محیطی به عهده وزارت جهاد کشاورزی است.
کد خبر: ۹۴۵۷۰

ضرورت مطالعه یکپارچه تنوع زیستی تالاب‌های ایران توسط وزارت جهاد

مجتبی ذوالجودی در گفتگو با خبرنگار مانا نبود مطالعات دقیق و یکپارچه در خصوص تنوع زیستی تالاب‌های ایران را یکی از مشکلات مهم زیست محیطی کشور اعلام کرد.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت: حل این معضل زیست محیطی علاوه بر انجام وظایف لازم توسط سازمان حفاظت محیط زیست، مستلزم همکاری وزارت جهاد کشاورزی است.

وی خاطرنشان ساخت: به این منظور جلسات منظم با مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی جهت تبادل اطلاعات و معرفی اسناد منتشره توسط دبیرخانه کنوانسیون تنوع زیستی در خصوص تنوع زیستی تالاب‌ها، برگزار می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، یادآور شد: مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی در وزارت جهاد کشاورزی استقرار دارد.

وی اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌های در حال انجام و همکاری مستمر وزارت جهادکشاورزی بتوانیم در نهایت مطالعه یکپارچه تنوع زیستی تالاب های ایران را توسط کنوانسیون تنوع زیستی مستقر در وزارت جهاد کشاورزی را شاهد باشیم.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، تاکید کرد: حفاظت از تالاب‌های کشور به عنوان اصلی‌ترین منابع آبی کشور از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چرا‌که حیات بسیاری از پرندگان، دوزیستان و آبزیان به این منابع آبی وابسته است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار