۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱

حضور بیش از ۳۰۰ شرکت و سازمان تخصصی در ششمین نمایشگاه حمل و نقل

حضور بیش از ۳۰۰ شرکت و سازمان تخصصی در  ششمین نمایشگاه حمل و نقل
معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی، ششمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته را فضایی برای تعامل میان متقاضیان و شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در حوزه صنعت حمل‌ونقل دانست و از همه فعالان و پژوهشگران این حوزه برای شرکت در این نمایشگاه دعوت کرد.
کد خبر: ۹۴۵۵۹

به گزارش مانا، شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه حمل‌ونقل،‌ لجستیک و صنایع وابسته مدتی به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود و در سال گذشته برگزار شد، اظهار کرد: در این نمایشگاه تلاش می‌کنیم آخرین دستاوردهای حوزه حمل‌ونقل در معرض دید همگان قرار گیرد.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی به نامگذاری ۲۶ آذرماه به عنوان روز حمل‌ونقل اشاره کرد و گفت: این روز یادآور صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۶۲ مبنی بر اعزام کامیون‌ها به بنادر جنوبی برای تخلیه کالاهای وارداتی از مبادی دریایی کشوراست. در آذر ماه آن سال کالاهای اساسی در بنادر انباشته شده بود که در پی آن حضرت امام خمینی (ره) با صدور پیامی، از کامیون داران درخواست کرد تا به بنادر جنوبی رفته و در انتقال کالاها به سراسر کشور مشارکت داشته باشند. به دنبال این پیام، کامیون داران از سراسر کشور در بنادر حاضر شدند و کالاهای اساسی را به استانهای کشور منتقل کردند.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۷۶ به پیشنهاد وزارت راه و ترابری سابق، ۲۶ آذر از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز ملی حمل‌ونقل انتخاب شد و هر ساله مردم با بزرگداشت این روز، جهاد و فداکاری کامیون داران و کارکنان بخش حمل‌ونقل کشور گرامی داشته می‌شود و از ۲۶ آذرماه تا اول دی ماه(روز راهداری) را هفته حمل‌ونقل می‌نامند.

افندی‌زاده خاطر نشان کرد: ششمین نمایشگاه حمل‌ونقل،‌ لجستیک و صنایع وابسته از ۲۷ تا ۲۹ آذرماه برگزار می‌شود و بیش از ۳۰۰ شرکت تخصصی، سازمان‌ها و مجموعه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی در بیان اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: یکی از اهداف این است که از آخرین دستاوردهای شرکت‌ها به ویژه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه حمل‌ونقل آگاه شویم و این شرکت‌ها بتوانند محصولات خود را وارد صنعت حمل‌ونقل کنند.

افندی‌زاده برقراری تعامل میان شرکت‌ها و متقاضیان را از دیگر اهداف این نمایشگاه دانست و افزود: برپایی میز خدمت در این نمایشگاه می‌تواند فضایی را برای ارتباط مردم با سازمان‌ها و طرح مطالبات و نیازهای خود فراهم کند.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: نمایشگاه حمل‌ونقل بستری را فراهم می‌کند تا بتوانیم با ایده‌های همه محققین و پژوهشگران آشنا شده و از آن‌ها استفاده کنیم.

افندی‌زاده در ادامه از برگزاری کارگاه‌ها و میزگردهای تخصصی توسط مدیران عالی رتبه سازمان‌ها و محققان دانشگاه‌ها در این نمایشگاه خبر داد و با اشاره به اهتمام همکاران در حوزه‌های روابط بین‌‎الملل و اداره ارتباطات مردمی گفت: امیدواریم بتوانیم عملکرد خوبی از فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی و همه شرکت‌ها و سازمان‌های حوزه حمل‌ونقل و برنامه‌های آتی آن‌ها داشه باشیم.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در پایان از همه دانشگاها، شرکت‌های تخصصی و دانش بنیان صنعت حمل‌ونقل، شرکت‌های تولیدی، خودروسازها، همه شرکاها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی و همه کسانی که دغدغه حمل‌ونقل دارند و این صنعت را به عنوان یک صنعت زیرساخت برای امور اقتصادی کشور می‌دانند، دعوت کرد تا با تمام توان و حضور فعالانه در این نمایشگاه شرکت کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار