۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

چشم‌انداز ترانزیت سالانه ۵۰۰ هزار خودرو از بندرگاه لنگه

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از آمادگی بنادر غرب استان برای ایجاد پایانه‌های ترانزیتی خودرو، گردشگری دریایی و ترمینال‌های مکانیزه مواد معدنی و واگذاری بنادر کوچک در قالب قرارداد BOT توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۵۷

چشم‌انداز ترانزیت سالانه ۵۰۰ هزار خودرو از بندرگاه لنگه

به گزارش مانا، مرتضی سالاری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جذب سرمایه‌گذاران نه تنها به عنوان فرصتی برای بهره‌وری اقتصادی سواحل و ایجاد شغل در این منطقه است، بلکه افزایش سرمایه‌گذاری، افزایش امکانات و زیر‌ساخت‌های بندری، تولید سرمایه و رونق بیشتر اقتصادی و اجتماعی منطقه غرب هرمزگان و بهبود معیشت و زندگی ساحل‌نشینان را برای شهرستان به‌دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بندر لنگه به عنوان قطب ترانزیت خودروی ایران فعالیت می‌کند، اظهار داشت: با توجه به رونق ترانزیت خودرو و چشم‌انداز ترانزیت ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال، این بندر دارای موقعیت بسیار مناسب برای مشارکت بخش خصوصی در زمینه ساخت پارکینگ طبقاتی است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان ادامه داد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بندر شیوء برای سرمایه‌گذاران با انجام لایروبی و هم‌چنین تجهیز، توسعه و ایجاد زیرساخت‌های لازم در این بندر فراهم است و در راستای پیشبرد زیرساخت‌های تجاری استان بنادر غرب آماده خدمات‌رسانی به سرمایه‌گذاران است.

سالاری افزود: مدیریت بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، آماده هرگونه همکاری با سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در دیگر حوزه‌ها از جمله ساخت ترمینال مکانیزه مواد معدنی، ساخت اسکله مارینا برای ورزش‌های آبی و خدمات‌رسانی به شناور‌های عبوری و بانکرینگ نیز است.

به گفته وی؛ وجود معادن گچ، سنگ گابرو و شن ماسه، همجواری با کریدور‌های تردد کشتی‌های اقیانوس‌پیما و هم‌چنین نزدیکی فاصله با بنادر مهم امارات متحده عربی از جمله راس الخیمه، شارجه، حمریه، پورت راشد و جبل‌علی باعث به وجود آمدن موقعیت ژئواستراتژیک بندرلنگه شده است.

گفتنی است؛ مجموعه بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان طلایه‌دار تخلیه و بارگیری خودرو‌های ترانزیتی در بین بنادر ایران، پرترددترین بندر کشور و کانون ثقل تجارت دریایی در منطقه خلیج فارس که ۹ بندر تجاری، مسافری و چند منظوره را در خود جای داده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار