۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱

تشکیل ۳ میز تخصصی گردشگری دریایی در وزارت میراث فرهنگی

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تشکیل سه میز تخصصی در راستای توسعه و رونق صنعت توریسم دریایی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۵۶

تشکیل ۳ میز تخصصی گردشگری دریایی در وزارت میراث فرهنگی

سید مصطفی فاطمی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به تنوع گردشگری آبی در کشور با برگزاری جلسات کارشناسی در معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نهایت سه میز تخصصی گردشگری در راستای رونق و توسعه صنعت توریسم دریایی تشکیل شد.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: نخستین میز تخصصی به بحث کروز و شناور‌های تفریحی اختصاص دارد که به موضوع خرید و به کارگیری این شناور‌ها در آب‌های جنوبی و شمالی کشور می‌پردازد.

وی خاطرنشان ساخت: یکی از موضوعات مهم پیگیری شده در میز تخصصی کروز و شناور‌های تفریحی به حل مشکل سوخت اختصاص داشت که در نهایت با همکاری وزارت نفت منجر به اختصاص سوخت یارانه‌ای به شناور‌های تفریحی شد.

به گفته این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گرشگری و صنایع دستی رفع مشکل سوخت شناور‌های تفریحی یکی از بزرگترین دستاورد‌ها در راستای ایجاد تسهیلات جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت توریسم طی سال‌های اخیر بوده است.

فاطمی در ادامه گفته‌های خود به تشکیل میز تخصصی پارک‌ها و مجموعه‌های تفریحی آبی و چشمه‌های آبگرم به عنوان میز تخصصی دیگری از گردشگری دریایی اشاره کرد و گفت: تشکیل این میز تخصصی می‌تواند نقش مهمی در ساماندهی، رونق و توسعه هر چه بیشتر پارک‌های آبی و چشمه‌های آبگرم داشته باشد.

وی به تشکیل میز تخصصی ساحلی، رودخانه‌ها و تالاب‌ها به عنوان سومین میز تخصصی گردشگری آبی کشور اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد امکانات گردشگری در سواحل دریا‌ها و رودخانه‌ها، امکان ایجاد امکانات رفاهی در رودخانه‌ها و نیز تالاب‌های کشور پتانسیل بزرگی در زمینه گردشگری کشور محسوب می‌شود که آنچنان که شایسته است مورد توجه قرار نگرفته است.

فاطمی خاطرنشان ساخت: همانطور که پیش از این اعلام کرده بودیم قصد داریم محور‌های گردشگری دریایی، ساحلی و آبی کشور را مشخص و در اختیار مردم و متولیان گردشگری قرار دهیم که این اقدام در قالب نقشه جانمایی گردشگری دریایی، ساحلی و آبی کشور توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهیه و منتشر خواهد شد.

وی تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود با تهیه نقشه جانمایی گردشگری دریایی، ساحلی و آبی کشور با انسجام بیشتری بتوانیم با همکاری بخش خصوصی و اطلاع رسانی در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری اقدام کنیم.

مدیر دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار امیدواری کرد: با اقدامات صورت گرفته بتوانیم در آینده نزدیک شاهد تحول چشمگیر در صنعت توریسم دریایی کشور باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار