۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
مدیرکل گمرک بوشهر:

صادرات استان بوشهر ۵۷ درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه سهم استان بوشهر از صادرات کل کشور به لحاظ وزنی ۲۶ درصد و به لحاظ ارزشی ۲۸ درصد است گفت: هم اکنون بیش از یک چهارم حجم صادارت کشور از طریق گمرکات استان بوشهر صورت می‌پذیرد.
کد خبر: ۹۴۵۳۶

صادرات استان بوشهر 57 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، علی سلیمانی در جمع خبرنگاران جایگاه صادرات از استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: این استان با صادرات معادل ۹ میلیارد و ۷۵۳ میلیون دلار کالای غیرنفتی در هشت ماه سال جاری رتبه نخست صادرات کشور را از نظر میزان ارزش به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: در این مدت بدون احتساب میعانات گازی، بیش از ۱۸ میلیون و ۹۱۹ هزار تن کالا از گمرک‌های استان بوشهر صادر شد که از نظر وزن ۲۶ درصد و از لحاظ ارزش ۲۸ درصد صادارت کل کشور است.

مدیرکل گمرک بوشهر افزود: هم اکنون بیش از یک چهارم حجم صادرات کشور از طریق گمرک‌های استان بوشهر صورت می‌گیرد که نشان دهنده حجم بالای فعالیت در گمرکی در این استان است.

ناظر گمرک‌های استان بوشهر ادامه داد: صادرات از استان بوشهر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد افزایش داشته است.

سلیمانی، بیشترین کالا‌های صادراتی از گمرک‌های این استان را محصولات پتروشیمی، محصولات معدنی، انواع آبزیان و سبزیجات و صیفی‌جات عنوان و اعلام کرد: بیشترین حجم صادارت به ترتیب مربوط به کشور‌های چین، امارات متحده عربی، هند، آفریقای جنوبی، پاکستان ترکیه و تایلند بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار