۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰

اتمام پروژه احداث بندر صیادی شهید باهنر تا پایان امسال

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از اتمام پروژه احداث بندر صیادی شهید باهنر با تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال تا پایان سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۰۲

اتمام پروژه احداث بندر صیادی شهید باهنر تا پایان امسال

سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بندر صیادی شهید باهنر واقع در استان هرمزگان یکی از مهمترین بنادر صیادی جنوب کشور است که عملیات احداث آن تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه اتمام این پروژه به 150 میلیارد ریال نیاز دارد، اظهار داشت: این میزان اعتبار صرف هزینه ترمیم اسکله بندر صیادی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون اسکله صیادی در این بندر مورد استفاده صیادان قرار می‌گیرد، اذعان داشت: این اسکله صیادی از جهت انجام خدمات پشتیبانی تخلیه و بارگیری شناور‌های صیادی با آبخور بالا برای شیلات هرمزگان از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با بیان اینکه این اسکله تنها اسکله اختصاصی ویژه کشتی‌های صیادی با تناژ بالا در جنوب کشور است، تصریح کرد: شناور‌هایی با آبخور ۱۲ متر می‌توانند از خدمات پشتیبانی در این اسکله استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ سال از عمر این اسکله می‌گذرد، عنوان کرد: با توجه به کاهش شدید ضریب ایمنی سازه موجود از لحاظ فنی تشخیص داده شد که هرچه بیشتر نسبت به مقاوم‌سازی و بازسازی عرشه و پایه‌های بتنی آن اقدام لازم انجام پذیرد که با مطالعات مشاور طرح و پیگیری‌های اداره کل شیلات هرمزگان و موافقت سازمان شیلات ایران عملیات اجرایی آن آغاز شد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در ادامه همچنین از تخریب دیوار انبار سوله موجود و بازسازی ۱۰۰ درصدی آن و نیز ساخت سرویس‌های بهداشتی جدید در ضلع شرقی محوطه اسکله طی سال ۹۷ به عنوان اقدامی دیگر در بندر صیادی شهید باهنر خبر داد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، عنوان کرد: عملیات جت‌آب سر‌شمع‌ها و قالب بندی آرموتور‌بندی و بتن‌ریزی سر‌شمع‌ها نیز در راستای احداث بندر صیادی شهید باهنر در سال ۹۸ تکمیل شد.

بهشتیان با تاکید بر اهمیت اسکله صیادی بندر شهید باهنر، اذعان داشت: بندر صیادی شهید باهنر، شرایط بسیار مناسبی برای پهلوگیری کشتی‌های صیادی بزرگ در استان هرمزگان فراهم کرده است.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، پروژه بندر صیادی شهید باهنر در کنار پروژه‌های بندر رمین، بندر هندیجان، بندر گوگسر، بندر امام‌خمینی، بندر‌عباس و بندر صیادی درگهان جزء پروژه‌های احداث بنادر صیادی محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار