۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
سرپرست اداره کل دامپزشکی استان بوشهر:

صادرات ۲۵ هزار تن آبزیان از استان بوشهر به ۹ کشور آسیایی و اروپایی

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: در آبان ماه امسال ۲۵ هزار تن انواع آبزیان به مقصد ۹ کشور اروپایی و آسیایی صادر شده است.
کد خبر: ۹۴۴۹۱

صادرات ۲۵ هزار تن ابزیان از استان بوشهر به ۹ کشور آسیایی و اروپایی

مهدی تنگستانی مکان در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر، یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر را تولید انواع آبزیان دانست و اظهار داشت: میگو پرورشی در استان بوشهر از رونق برخوردار است و در این راستا این استان قطب تولید این آبزی است.

وی با اشاره به روند پرورش میگو در نقاط مختلف ساحلی خاطر نشان کرد: در ماه گذشته با نظارت بر برداشت میگو پرورشی گواهی حمل بهداشتی و قرنطینه‌ای برای سه هزار ۸۳۸ تن از مزارع پرورش میگو صادر شده است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان بوشهر صادرات میگو را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در آبان ماه امسال پس از انجام نمونه‌برداری و آزمایش‌های لازم و صدور گواهینامه، ۲۵ هزار تن انواع آبزیان به مقصد ۹ کشور از جمله امارات متحده عربی، چین، قطر، روسیه، ترکیه، تایلند، تایوان، انگلیس و ارمنستان صادر شده است.

تنگستانی مکان واکسیناسیون دام بومی و صنعتی علیه بیماری‌ها را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در آبان ماه امسال بیش از ۱۳۵ هزار رأس دام علیه بیماری‌های غیر‌استراتژیک و بیش از ۷۱ هزار رأس دام علیه بیماری استراتژیک واکسینه شدند.

وی با اشاره به نظارت بر کشتار طیور و تأمین گوشت سفید استان تصریح کرد: در ماه گذشته کشتار بیش از ۹۷۰ هزار قطعه طیور صنعتی و  دو هزار و ۱۰۰ رأس دام سبک و سنگین مورد نظارت قرار گرفت.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان بوشهر، عملیات نظارت بهداشتی و بازدید اکیپ‌های بازرسی دامپزشکی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی با ۱۸ هزار مورد را از دیگر فعالیت آبان ماه امسال دانست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار