۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵

روسیه و امارات، بازار هدف صادرات میگوی پرورشی

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران از تغییر رویکرد در بازار‌های صادراتی میگوی پرورشی در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۰۸

روسیه و امارات، بازار هدف صادرات میگوی پرورشی

علی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه هر ساله بیشترین میزان صادرات میگوی پرورشی کشور به چین انجام می‌گرفت، گفت: امسال به دلیل اینکه کشورهایی، چون اکوادرو، هند و ویتنام قیمت محصولات صادراتی خود به چین را کاهش دادند بنابراین چین بیشتر تمایل به خرید محصول از این کشور‌ها داشت.
رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران با بیان اینکه به دلیل بالا بودن تورم، صادرکنندگان ایرانی نمی‌توانند قیمت محصولات خود را در رقابت با سایر بازار‌های جهانی کاهش دهند، لذا تغییر رویکرد بازار‌های صادراتی میگوی پرورشی امسال در دستور کار قرار گرفته است.
این مقام مسئول در صنعت شیلات کشور بیان داشت: از زمان برداشت میگو از مزارع پرورشی طی سال جاری، صادرات به تدریج به کشور‌های امارات و روسیه به عنوان بازار‌های اصلی صادرات ایران پس از چین انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه هدف اصلی صادرکنندگان میگوی پرورشی در سال جاری، دپوی محصولات در انبار است، اظهار داشت: به این ترتیب در اوایل سال آینده می‌توانیم محصولات میگوی پرورشی را با قیمت بهتر به بازار‌های جهانی ارائه و سود بیشتری را کسب کنیم.
خدایی با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع ۳۶ هزار تن میگوی پرورشی به بازار‌های هدف صادر شد، انتظار داریم امسال که با افزایش تولید همراه هستیم درمجموع شاهد توسعه بیشتر صادرات محصولات میگوی پرورشی باشیم.
رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران با اشاره به اتمام فصل برداشت میگوی پرورشی در استان‌های ساحلی کشور گفت: تولید میگوی پرورشی امسال در مجموع به حدود ۶۰ هزار تن رسید.
وی خاطرنشان ساخت: این در حالی است که سال گذشته در مجموع ۵۷ هزار تن میگوی پرورشی در استان‌های ساحلی کشور تولید شده بود.
وی با اشاره به تولید ۳۸ هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر بیان داشت: این میزان تولید میگو در بوشهر یک رکوردشکنی بزرگ محسوب می‌شود، زیرا با افزایش ۱۰ هزار تنی نسبت به سال ماقبل همراه بوده است.
این مقام مسئول در اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، دلیل اصلی افزایش تولید در میگو را به شرایط مناسب آب و هوایی امسال و ورود مولدین جدید از کشور تایلند نسبت داد.
خدایی به افزایش قابل توجه تولید میگو در استان گلستان نیز اشاره کرد و گفت: تولید میگوی امسال در مزارع گمیشان به سه هزار تن رسیده و این در حالی است که سال گذشته ۱۴۰۰ تن میگو در مزارع پرورشی گلستان تولید شده است.
وی همچنین از تولید دو هزار تن میگو در چابهار، ۱۳۰۰ تن در خوزستان و ۲۰ هزار تن در مزارع پرورشی استان هرمزگان طی سال جاری خبر داد.
رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۸ هزار تن میگو در مزارع استان هرمزگان تولید شده بود، دلیل اصلی کاهش هشت هزار تنی تولید در این استان را به شیوع بیماری جدید نسبت داد که باعث ایجاد تلفات گسترده در هرمزگان شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار