۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
رئیس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات استان بوشهر :

بچه ماهی هامور وارد خلیج فارس شد

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات استان بوشهر از ورود نخستین محموله بچه ماهی هامور بومی برای پرورش در خلیج‌فارس خبر داد و گفت: در اجرای طرح‌های پرورش ماهی در خلیج‌فارس بخش خصوصی استان بوشهر ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.
کد خبر: ۹۴۴۰۱

بچه ماهی هامور  وارد خلیج فارس شد

حامد رضایی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به توسعه پرورش ماهی در قفس در خلیج‌فارس اظهار داشت: گونه ماهی پرورشی در خلیج‌فارس سی‌باس است و از کشور‌های غربی وارد می‌شود که به سبب تحریم مشکلاتی برای فعالان عرصه پرورش ماهی فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه پرورش بچه ماهی بومی یکی از برنامه‌های مهم شیلات استان بوشهر دانست و تصریح کرد: در این راستا با تلاش بخش خصوصی نخستین محموله بچه ماهی اصلاح نژاد شده برای پرورش وارد استان بوشهر شد.

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات استان بوشهر گونه‌های سرخو، میش ماهی و هامور را در اولویت پرورش در استان دانست و بیان کرد: اکنون با تلاش بخش خصوصی ۱۰۰ هزار بچه ماهی هامور در چند مرحله وارد استان بوشهر و پرورش آزمایشی آن آغاز شده است.

رضایی با بیان اینکه بچه ماهی هامور از جنوب شرق آسیا تأمین و وارد استان بوشهر شده است گفت: ماهی هامور که بازارپسند و مطلوب پرورش در خلیج‌فارس است در مرکز پرورش ماهی در قفس کنگان ذخیره‌سازی می‌شود.

وی با اشاره به توجیه اقتصادی بچه ماهی هامور برای پرورش در خلیج‌فارس خاطر نشان کرد: اکنون بیوتکنولژی تکثیر آبزیان در استان وجود ندارد و برای دستیابی به دانش فنی تولید بچه ماهی و میگو اقداماتی در حال انجام است.

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات استان بوشهر با اشاره به وضعیت طرح‌های پرورش ماهی در قفس در خلیج‌فارس استان تصریح کرد: اکنون ۱۴ مزرعه در عرصه پرورش ماهی در قفس فعالیت می‌کنند که شامل ۵۶ قفس است.

رضایی با اشاره به ذخیره‌سازی بچه ماهی در ۳۲ قفس افزود: اکنون ۳.۵ میلیون قطعه بچه ماهی سی‌باس در قفس‌های پرورشی ذخیره‌سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه چهار مزرعه دیگر پرورش ماهی در حال راه‌اندازی است تصریح کرد: این چهارر مزرعه شامل ۴۲ قفس پرورشی در نقاط مختلف دریایی و ساحلی استان بوشهر است و تا فروردین ماه سال آینده مزارع پرورش ماهی به ۱۸ مزرعه با ۹۸ قفس افزایش می‌یابد.

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات استان بوشهر به سرمایه‌گذاری در عرصه پرورش ماهی پرداخت و اضافه کرد: تاکنون بخش خصوصی استان بوشهر در اجرا طرح‌های پرورش ماهی ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده‌اند و این درحالی است که ۵۹ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به این مجموعه پرداخت شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار