۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
سردار فدوی:

تحول در سواحل کشور نیازمند اقدام عملی است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: برای بهره‌مندی از مواهب صد‌ها کیلومتر سواحل کشور باید دست به اقدام عملی بزنیم.
کد خبر: ۹۴۳۶۷

تحول در سواحل کشور نیازمند اقدام عملی است

به گزارش خبرنگارمانا؛ سردار علی فدوی که پنج‌شنبه در نخستین همایش ملی آمایش سرزمین با تأکید بر دریا، سواحل و بنادر که به میزبانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با بیان اینکه ارگان‌های مربوطه از سال‌ها قبل برنامه‌ریزی لازم را برای توسعه سواحل جنوب کشور به ویژه سواحل مکران انجام داده‌اند، تصریح کرد: عدم موفقیت را در عدم اقدام لازم و به موقع برای اجرای این برنامه‌ها باید جستجو کرد.

وی با تاکید بر اینکه در هر امری در کشور که اراده و اقدام با یکدیگر همراه شد به توفیق دست یافتیم، ادامه داد: اقدام یعنی اینکه طرح‌های بزرگ را در مناطق ساحلی مانند جاسک عملیاتی کنیم تا مردم برای سکونت در این مناطق ترغیب و تشویق شوند.

سردار فدوی مناطق ساحلی جنوب کشور را دارای ظرفیت‌های بی‌نظیر که بعضاً در دنیا نمونه مشابه ندارند ارزیابی کرد و گفت: در حالی‌که در تهران تراکم جمعیتی بسیار زیادی داریم در سواحل جنوب تا کیلومتر‌ها سکونتگاهی وجود ندارد که نیازمند اقدام دولت برای مسکونی سازی این مناطق است.

وی با اشاره به منطقه جگین در جاسک، افزود: جگین در میان سه نقطه با بالاترین استعداد کشاورزی در جهان است که عمق خاک قابل کشاوری آن تا ۹۰ متر تخمین زده می‌شود، اما با کم توجهی که در گذشته وجود داشت، ظرفیت‌های آن بالفعل نشده است.

جانشین فرماندهی کل سپاه با ابراز امیدواری نسبت به بالفعل شدن ظرفیت‌های سواحل جنوبی در دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: این دولت به مبانی اعتقاد دارد که با گذشته متفاوت است به همین علت فعال شدن ظرفیت‌های مغفول مانده در کشور در این دولت بسیار در دسترس است.

وی ریل‌گذاری‌های گذشته را قدیمی دانست و آن‌ها را نیازمند بازنگری ارزیابی کرد و ادامه داد: بروکراسی پیچیده یکی از موانع جدی عملیاتی نشدن ظرفیت‌های سواحل است که بسیار امیدواریم دولت نسبت به رفع آن‌ها اقدامات لازم را صورت دهد.

سردار فدوی یکی از اصلی‌ترین عوامل برای دستیابی به توسعه و پیشرفت را منابع انسانی دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در کشور در زمینه منابع انسانی در غنای کامل هستیم به طوریکه طی سال‌های اخیر با بهره‌گیری از دانش و تخصص نخبگان در زمینه‌هایی به موفقیت‌های چشمگیر و کم نظیر دست یافتیم که حتی یک برگ سابقه مطالعاتی در کشور درباره آن‌ها وجود نداشت.

وی با بیان اینکه توجه به قواعد الهی و قرآنی از جمله ملزومات دستیابی به توفیق است، ادامه داد: برای دستیابی به موفقیت حداکثری باید قواعد قرآنی را نصب‌العین قرار دهیم و طبق این قواعد کار از آن خداست، اما بندگان نیز باید برای ورود به مسیرِ توفیق دست به اقدام بزنند.

جانشنی فرماندهی کل سپاه تداوم چهل و سه ساله انقلاب اسلامی علی‌رغم تلاش‌های خصمانه شبانه‌روزی دشمن را ناشی از عمل به همین قوانین و قواعد الهی دانست و تصریح کرد: دشمنان در امور مادی از ما جلوترند، اما با عمل به تکلیف از سوی بندگان خدا و پیروی از دستورات الهی و پیامبر (ص) موفق نشده‌اند کوچکترین صدمه‌ای به انقلاب و کشور وارد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوعات روز پرداخت و با اشاره به بحران اوکراین، گفت: تمدن غرب پنج قرن دست به استعمار کشور‌های دیگر زد و برای تأمین هرچه بیشتر رفاه خود این کشور‌ها را غارت کرد، اما اکنون در پی جنگی که خود راه انداخته‌اند چنان با معضل تأمین انرژی مواجه شده‌اند که مردم را به جمع آوری هیزم، ذغال و حتی فضولات حیوانی برای عبور از سرمای زمستان ترغیب می‌کنند.

سردار فدوی این مشکلات را ناشی از بی‌عرضگی غربی‌ها ارزیابی کرد و افزود: این روالی است که خدای متعال تعیین کرده و مجازات سال‌ها استعمار است که اکنون باید آن را تحمل کنند.

وی وقایع اخیر کشور را نیز محصول شکست‌های سنگین آمریکا و متحدانش و توفیقات روزافزون داخلی دانست و خاطرنشان کرد: هرگاه شکست‌های آن‌ها بزرگتر است دشمنی‌های آن‌ها نسبت به ایران اوج می‌گیرد و هجمه‌های بی‌انت‌هایی که نسبت به جزئیات آن کاملاً مطلع هستیم را شکل می‌دهند که البته با صبر و شکیبایی انشاا... به خیر خواهد گذشت.

جانشین فرماندهی سپاه در آخر با تاکید بر اینکه علی‌رغم تمام این فشار‌ها انقلاب کوچکترین صدمه‌ای ندیده است، تصریح کرد: زمانی توان تولید سیم خاردار هم نداشتیم غربی‌ها نیز با علم به این مسئله واردات آن را تحریم کرده بودند، اما اکنون یک ابرقدرت به دنبال خرید سلاح از ایران است و ابرقدرت دیگری در تلاش برای جلوگیری از این اقدام دست و پا می‌زند.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار