۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸

سوئد انفجار در خط لوله گاز نورد استریم را خرابکاری می‌داند

مقامات سوئد با انتشار بیانیه‌ای انفجار در خط لوله گاز نورد استریم را خرابکاری فاحش عنوان کرده و تاکید کرد شواهدی از خرابکاری توسط تیم تفتیش و بررسی کننده به دست آمده است که قابل انکار نیست.
کد خبر: ۹۴۳۲۸

سوئد انفجار در خط لوله گاز نورد استریم را خرابکاری می‌داند

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از شبکه خبری رویترز، «Mats Ljungqvist» دادستان سوئد با اشاره به اینکه در بررسی صحنه جنایت که در محل دریای بالتیک انجام شده خسارت گسترده به خطوط لوله گاز ناشی از انفجار به طور کامل مستند شده و چند نمونه از اقلام خارجی کشف و ضبط شده است، افزود: این حادثه خرابکاری محض است و در حال تجزیه و تحلیل موادی هستیم که در محل حادثه پیدا شده است.

بر اساس این گزارش «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در پاسخ به اعلامیه صادره از سوئد گفت: آخرین  داده‌ها نشان می‌دهد که یک اقدام خرابکارانه یا تروریستی برای ایجاد نشتی در خط لوله گاز مشاهده شده که به تایید دادستانی و سرویس امنیتی سوئد رسیده است.

وی افزود: همانگونه که قبلاً اشاره شده به طور کلی غرب به ویژه بریتانیا در این انفجار مقصر است هرچند که این ادعا توسط انگلیسی‌ها تکذیب می‌شود.

وی در پایان گفت: تا زمان ارزیابی کامل خسارت به خط لوله گاز نورد استریم قبل از هر گونه تصمیم‌گیری صبر خواهیم کرد.

شایان ذکر است خط لوله نورد استریم از خطوط لوله گاز طبیعی دریای اروپا است که از طریق دریای بالتیک گاز روسیه را به اروپا می‌رساند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار