۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

آغاز به کار کشتی تفریحی سانی از جزیره کیش

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان گفت: به زودی فعالیت رسمی کروز سانی از کیش به کشور‌های عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۲۷۴

آغاز به کار کشتی تفریحی سانی از جزیره کیش
سهراب بناوند در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به اینکه توسعه توریسم دریایی در دستور کار وزارت میراث فرهنگی قرار گرفته، لذا اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان از تمام سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت خرید و به کارگیری انواع شناور‌های تفریحی حمایت می‌کند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر سرمایه گذاران زیادی در این زمینه به اداره کل میراث استان مراجعه کرده اند گفت: تمام حمایت‌های لازم جهت اخذ مجوز و تسهیلات از این سرمایه گذاران صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک شاهد رونق فعالیت شناور‌های تفریحی بزرگ در آب‌های استان هرمزگان در مسیر‌های داخلی و خارجی خواهیم بود، بیان داشت: کشتی سانی که چندی پیش با حضور وزیر میراث فرهنگی به آب اندازی شد یکی از این شناور‌ها محسوب می‌شود.
به گفته بناوند کشتی سانی قرار است از مقصد کیش فعالیت‌های خود را آغاز کند و به همین دلیل نیز ظرف چند روز آینده اسکله شهید باهنر را به مقصد کیش ترک خواهد کرد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان گفت: به زودی فعالیت رسمی کروز سانی از کیش به کشور‌های عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه حجم سرمایه‌گذاری این کشتی هفت هزار میلیارد ریال است، افزود: کشتی سانی در هشت طبقه مجهز به هتل با ۳۱۶ تخت، رستوران، فروشگاه، سینما و سالن‌های کنفرانس است.
به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، کشتی تفریحی و مسافربری سانی با قابلیت جابه‌جایی ۸۰۰ نفر مسافر به عنوان اولین کشتی تفریحی بزرگ کشور محسوب می‌شود که می‌تواند باعث تحولی بزرگ در صنعت توریسم دریایی کشور باشد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان بیان داشت: قرار بود در ابتدا کشتی سانی برای خدمت‌رسانی به گردشگران و مسافران جام جهانی قطر، مورد استفاده قرار گیرد که با اعلام مخالفت دولت قطر این امر منتفی شد.
وی با اشاره به اینکه بعد از اتمام جام جهانی قطر مجوز تردد کشتی سانی در مسیر کیش – دوحه صادر خواهد شد، خاطرنشان ساخت: کشتی سانی با سرعت ۱۲ تا ۱۶ گره دریای در ساعت فاصله کیش تا دوحه قطر را در ۱۰ ساعت طی می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار