۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
معاون امور بندری سازمان بنادر در نشست توسعه بازار صنایع پتروشیمی و نفتی در بندر:

خدمات پسکرانه‌ای بنادر به صنایع در حال توسعه است

عضو هیئت عامل و معاون اموربندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در حوزه دپیلماسی، توسعه اقتصادی و تجاری بنادر، یکی از مبناهای پایداری تصمیم‌‌ها در دولت قلمداد می‌شود، گفت: از آنجاییکه دیپلماسی اقتصادی، سیاست دولت سیزدهم است، منشور سرمایه‌گذاری در بنادر با هدف جذب سرمایه‌گذار خارجی تسهیل شد.
کد خبر: ۹۴۲۴۰
خدمات پس‌کرانه‌ای بنادر به صنایع در حال توسعه است
 
به گزارش مانا، جلیل اسلامی در نشست توسعه بازار صنایع پتروشیمی و نفتی در بندر امام خمینی (ره)، تاکید کرد: در دوره‌ای قرار داریم که از نظر توسعه زیرساخت بندری قابل توجه است و با چند دهه تلاش، ظرفیت سازی خوبی در بنادر جنوب و شمال فراهم شده است.
عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: دیپلماسی اقتصادی سیاست دولت جدید است و در این میان نقطه قوت بنادر، ظرفیت‌های حمل دریایی است که در طول سال‌ها ایجاد شده است.
 اسلامی گفت: قرار است ظرفیت بنادر به ۲۸۰ میلیون تن در سال برسد تا بتواند پاسخ‌گوی ظرفیت تجاری کشورباشد، البته هنوز ظرفیت تجاری به‌خاطر محدودیت های ناشی از تحریم کمتر از این عدد است اما امیدواریم با حل مشکلات ظرفیت تجاری بنادر افزایش یابد.
به گفته اسلامی، در ماه‌های اخیر با توجه به تغییر رویکرد، منشور سرمایه گذاری بنادر تسهیل شد و در تلاشیم با رویکرد جدید که جذب سرمایه گذاری خارجی و فعال شدن کریدور شمال- جنوب است امکان حضور کشورهای دیگر در پسکرانه بنادر فراهم شود.
وی ادامه‌ داد: در حوزه نفت گاز و پتروشیمی ظرفیت سازی در خوزستان انجام شده و در حال توسعه است. میزان زمین‌های متصل به دریا زیاد نیست و صحبت از پسکرانه بنادر، این واقعیت را نشان می‌دهد که موقعیت بندر امام حائز اهمیت است.
اسلامی خاطرنشان ‌کرد: تجربه سرمایه گذاری در بنادر را داریم و الگوهای مختلف هم دیده شده است. بنابراین پیشنهاد داریم تجارب موفق را مرور و در بخش پتروشیمی و نفت منتقل کنیم.
معاون بندر و اقتصادی سازمان بنادر خاطر نشان کرد: خدمات پسکرانه‌ای به صنایع از سوی سازمان بنادر در حال توسعه است و امیدواریم مطلوبیت منطقه‌ای و ملی برای صنایع داشته باشد.
آخرین اخبار