۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷

پیگیری وزارت خارجه جهت اخذ مجوز پهلوگیری کروز ایرانی در قطر

با توجه به برنامه ریزی‌های ملی صورت گرفته برای انتقال گردشگران ایرانی جهت تماشای بازی‌های جام جهانی و نیز ورود گردشگران خارجی به کشور، وزارت خارجه، وزارت میراث فرهنگی و وزارت راه در حال انجام مذاکره با دولت قطر هستند تا یک لاین را جهت پهلوگیری کروز ایرانی اختصاص دهد.
کد خبر: ۹۴۲۳۴

پیگیری وزارت خارجه جهت اخذ مجوز پهلوگیری کروز ایرانی در قطر

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی اداره کل میراث فرهنگی بوشهر به منظور استفاده از ظرفیت‌های گردشگری جام جهانی قطر، گفت: با توجه به اینکه برگزاری جام جهانی قطر یک فرصت مغتنم برای بهره‌گیری توریستی کشورهای همسایه نیز محسوب می شود، لذا با توجه به نزدیکی استان بوشهر به قطر و امکان تردد دریایی، برنامه ریزی‌های لازم جهت راه‌اندازی خطوط مسافربری در مسیر بوشهر- قطر از سال گذشته صورت گرفته بود.
وحید جمالی، ادامه داد: در همین راستا جلسات متعددی بین وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزیر راه و شهرسازی جهت توسعه و استاندارد سازی اسکله و ترمینال مسافری در بندر بوشهر صورت گرفت.
به گفته وی، با همکاری‌های مشترک ارگان‌های مرتبط در نهایت هم اکنون ترمینال و اسکله مسافری در بوشهر جهت آغاز به کار کشتی کروز به مقصد قطر در طول مدت ایام جهام جهانی فراهم است.
این مقام مسئول در استان بوشهر، ادامه داد: کشتی کروزی که جهت استفاده در مسیر قطر در نظر گرفته شده دارای ظرفیت دو هزار تخت و تمام امکانات تفریحی و رفاهی گردشگری است؛ ضمن اینکه تمام مجوزهای تردد آن نیز توسط سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت میراث فرهنگی اخذ شده است.
وی با اشاره به اینکه اخیراً دولت قطر قانون جدیدی را مبنی بر عدم صدور مجوز برای پهلوگیری شناورهای کروز و گردشگری سایر کشورها را در بنادر و اسکله‌های خود اعلام کرده است، افزود: لذا کشتی کروزی که ما نیز برای تردد به قطر آماده کردیم مشمول این قانون می‌شود.
جمالی خاطرنشان ساخت: اما با توجه به برنامه ریزی‌های ملی صورت گرفته برای انتقال گردشگران ایرانی جهت تماشای بازی‌های جام جهانی و نیز ورود گردشگران خارجی به کشور از طریق کروز مذکور؛ وزارت امور خارجه، وزارت میراث فرهنگی و وزارت راه در حال انجام مذاکره با دولت قطر هستند تا یک لاین را جهت پهلوگیری کروز ایرانی اختصاص دهد.
معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، بیان داشت: با توجه به زمان اندک باقی مانده برای شروع مسابقات جام جهانی، نتیجه مذاکرات باید هر چه سریعتر مشخص شود تا در صورت اعلام موافقت دولت قطر، برنامه ریزی‌ها برای فروش بلیت کروز جهت سفر به قطر انجام شود.
وی با اشاره به تعطیلی کامل یک ماهه در طول جام جهانی برای قطرها گفت: پیش‌بینی می‌شود بخش زیادی از مردم قطر علاقه‌مند هستند در این مدت به سایر کشورها از جمله ایران سفر کنند و این فرصت بسیار خوبی برای جذب قطری‌ها به ایران است که امیدواریم بتوانیم از آن استفاده کنیم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار