به گزارش گروه بینالملل مانا، خبرگزاری بلومبرگ با اشاره به اینکه تقاضای کشتیهای کروز به قبل از سال ۲۰۱۹ برگشته و این صنعت در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ جان تازهای به خود گرفت، اما تورم در سوخت و مواد غذایی همچنین کمبود خدمه این صنعت را با مشکلاتی مواجه کرده است.
بر اساس این گزارش رزرو کشتیهای مسافری کروز در حال حاضر بیشتر از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ است. بر این اساس رزرو کشتی های کروز توسط مسافران علاقمند به گردشگری از تخمین پیشبینی والاستریت پیشی گرفته است.
بر اساس پیشبینیهای والاستریت قرار بود سطح اشغال کابینهای کشتیهای کروز در سه ماهه ۲۰۲۲ به ۹۲ درصد برسد، اما در حال حاضر این رقم به ۹۶ درصد رسیده است. از سوی دیگر سهام شرکتهای کشتیرانی کروز نیز با افزایش مواجه شده است و پس از دو سال رقم افزایش هر سهم کشتیهای کروز در بورس از سطح میانگین ۱۴ سنت به ۲۶ سنت رسیده است.
در این راستا "جیسون لیبرتی" مدیر اجرایی شرکت رویال کاراییب به عنوان بزرگترین دارنده کشتیهای کروز پیرامون رونق صنعت کشتیهای کروز گفت: برای اولین بار از زمان همهگیری کووید ۱۹ که کشتیهای کروز را زمینگیر کرد موفق شدیم به شرایط زمان سال ۲۰۱۹ برسیم.
وی افزود: شانس و اقبال به کسبوکار صنعت کشتیرانی کروز بازگشته و خوشبختانه ما راه بدون برگشتی را طی میکنیم.
وی با اشاره به اینکه بر اساس پیشبینی تحلیلگران قرار بود این شرکت ۲.۹۷ میلیارد دلار درآمد کسب کند، گفت:، اما سطح درآمد تاکنون به ۲.۹۹ میلیارد دلار افزایش یافته است. همچنین سهام این شرکت در بورس نیویورک که در دوران کرونا به طور میانگین ۳۰ درصد کاهش یافته بود، در پایان هفتۀ گذشته در بورس نیویورک ۸.۳ درصد افزایش یافت و هر سهام ۵۳.۷۷ دلار معامله شد.
به گفته مدیراجرایی رویال کاراییب اشغال کشتیهای کروز در حالی افزایش یافته است که تورم در سوخت و موادغذایی باعث افزایش قیمت بلیتهای این قبیل کشتی شده است.
وی در ادامه گفت: در حالی شاهد رونق کشتیهای مسافری در اروپا و آمریکا هستیم که کشور چین هنوز نتوانسته محدودیتهای مربوط به کشتیهای مسافری را لغو کند و ما انتظار داریم که در سال ۲۰۲۳ وارد بازار چین شویم.