۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴

کمیته اسکراپ شناور‌های فرسوده احیا می‌شود

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست از احیای کمیته اسکراپ شناور‌های فرسوده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان پیشنهاد مطرح شده توسط محیط زیست خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۱۳

کمیته اسکراپ شناور‌های فرسوده احیا می‌شود

مجتبی ذوالجودی در گفتگو با خبرنگار مانا یکی از مهمترین مشکلات پیش روی محیط زیست دریایی در آب‌های جنوبی کشور را ناهماهنگی و کُندی روند صدور مجوز اسکراپ شناور‌های فرسوده دانست و گفت: این امر ناشی از انحلال یکجانبه کمیته اسکراپ شناور‌های فرسوده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی است.
معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست از احیای کمیته اسکراپ شناور‌های فرسوده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد.
به گفته وی، احیای این کمیته جهت هماهنگی بیشتر و تسریع در روند صدور مجوز به عنوان راهکار اساسی برای حل معضل اسکراپ شناور‌های فرسوده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی اصلی این بخش ارائه شده است.
ذالجودی گفت: امیدواریم احیای کمیته اسکراپ شناور‌های فرسوده در کنار احداث تأسیسات دریافت آب توازن و فضولات نفتی در بنادر تجاری کشور به عنوان مهمترین راهکار حل معضل محیط زیست دریایی موجود ناشی از فعالیت بنادر تجاری کشور، هر چه سریع‌تر توسط سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار قرار گیرد.
معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه در حال حاضر بخش زیادی از آلودگی‌های دریایی با منشا آلودگی‌های نفتی صورت می‌گیرد، در صورت ساخت تأسیسات دریافت آب‌توازن و فضولات نفتی در بنادر تجاری کشور، شاهد کاهش چشمگیر آلودگی‌ها خواهیم بود.
وی بیان داشت: همچنین امیدوایم با ایجاد شرایط مناسب محیط زیستی در اوراق سازی شناورها، شاهد کاهش آلودگی‌های دریایی ناشی از اسکراپ شناور‌های فرسوده باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار