۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
مدیرکل گمرک بوشهر:

ارزش محموله‌های صادراتی ۶۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرک بوشهر از صادرات هشت میلیارد و ۶۸۶ میلیون دلار در هفت ماه امسال از این استان خبر داد و گفت: این میزان صادرات ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۴۲۱۲

ارزش محموله‌های صادراتی ۶۰ درصد افزایش یافت

علی سلیمانی در گفتگویی با خبرنگار مانا در بوشهر، به صادرات کالا از گمرک‌های سیزده گانه استان در هفت ماه امسال خبر داد و اظهار داشت: در هفت ماه امسال تاکنون ۱۶ میلیون و ۸۳۸ هزار تُن کالا به کشور‌های مختلف از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

وی ارزش محموله‌های صادراتی در هفت ماه امسال را افزون بر هشت میلیارد و ۶۸۶ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این میزان صادرات از نظر وزنی ۱۰ و ارزشی ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی صادرات بدون احتساب میعانات گازی را ۱۶ میلیون و ۷۳۶ تن اعلام کرد و افزود: عمده کالا‌های صادراتی از گمرکات استان بوشهر محصولات پتروشیمی، معدنی، آبزیان، سبزی و صیفی‌جات است.

مدیرکل گمرک بوشهر چین، امارات متحده عربی، هند، آفریقای‌جنوبی، ترکیه، پاکستان، سودان، نیجریه، موزامبیک و تایلند را مقصد کالا‌های صادراتی از گمرکات استان بوشهر دانست.

سلیمانی بیان کرد: مبادلات تجاری بازرگانان بوشهری با کشور‌های مختلف افزایش یافته و مسابقات فوتبال جام جهانی قطر نیز زمینه افزایش صادرات را فراهم کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار