۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴

شناسایی ۵۰ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر برای پرورش میگو

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت پرورش میگو در نوار ساحلی این استان گفت: در عرصه پرورش میگو بیش از ۵۰ هزار هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر شناسایی شده است.
کد خبر: ۹۴۲۱۱

شناسایی ۵۰ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر برای پرورش میگو

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، علی باستین با اشاره به فراهم شدن زیرساخت پرورش میگو در استان تصریح کرد: تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر به پرورش میگو اختصاص یافته است.

وی از واگذاری اراضی پرورش میگو به تعاونی‌های این صنعت خبر داد و بیان کرد: واگذاری اراضی پرورشی در مقیاس‌های کوچک برای پرورش میگو مورد توجه ویژه قرار دارد تا زمینه افزایش تولید، اشتغال و سهیم شدن ساکنان روستا‌های ساحلی در این عرصه فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر جایگاه نرخ بیکاری در روستا‌های ساحلی استان را بیست و هفتم اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه یکی از مزیت‌های نوار ساحلی استان بوشهر پرورش آبزیان است از آن طرف نرخ بیکاری در روستا‌های ساحلی بیش از نقاط دیگر است که سهیم کردن ساکنان روستا‌های ساحلی در طرح‌های پرورش آبزیان در اولویت است.

باستین تکمیل زنجیرۀ تولید در صنعت پرورش آبزیان را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: برای تولید ۶۵ هزار تن ماهی پرورشی در خلیج‌فارس تاکنون ۷۵ مجوز در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

وی تولید بچه ماهی را یکی از مشکلات پرورش‌دهنده اعلام کرد و گفت: اکنون بیشتر قفس‌های پرورش ماهی در استان بوشهر به سبب نبود بچه ماهی خالی است که در راستای تولید این آبزی در تأمین زیرساخت مورد نیاز تولیدکنندگان و رفع مشکل تأمین بچه ماهی، سرمایه‌گذاران اقدامات لازم انجام داده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم استان به‌عنوان پیشران توسعه اقتصادی را صنعت آبزی پروری دانست و خاطر نشان کرد: در عرصه پرورش میگو بیش از ۵۰ هزار هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر شناسایی شده است.

وی با قدردانی از تلاش و تعامل علی بازدار در عرصه طرح‌های مختلف شیلات برای عقیل امینی مدیرکل جدید شیلات استان بوشهر آرزوی موفقیت کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار