۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶

حمایت ۷۵۰ میلیون دلاری دولت از صنایع دریایی

در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر ۷۵۰ میلیون دلار به عرصه حمایت صنایع دریایی مصوب شد که بر اساس برنامه‌ریزی سالانه ۲۵۰ میلیون دلار به فعالان ساخت شناور و سازه‌های دریایی استان بوشهر پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۹۴۲۰۵

حمایت ۷۵۰ میلیون دلاری دولت از صنایع دریایی


به گزارش مانا، صنایع دریایی یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است که ساخت انواع سازه‌ها و تأسیسات دریایی در دستور کار دارند. به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در حوزه صنایع این استان ۲۴ واحد کشتی سازی فعالیت دارند.

مهدی صفوی ساخت شناور فلزی، فایبرگلاس زیر ۵۰۰ تن و سکو سازی را عمده فعالیت ۲۴ واحد کشتی سازی در استان دانست و اظهار داشت: با احتساب اشتغال غیرمستقیم حدود ۲۰ هزار نفر در بخش صنایع دریایی و کشتی سازی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه صنعت کشتی سازی اشتغال‌زا و با ارزش افزوده بالا است خاطر نشان کرد: با این ظرفیت لازم است برنامه ویژه و مدون در راستای حمایت از فعالان این حوزه تهیه و اجرا شود.

مدیرکل صمت استان بوشهر گفت: صنعت دریایی سرمایه در گردش بالایی نیاز دارد که انتظار است نسبت به تأمین آن اهتمام ویژه صورت گیرد.

تصویب ۷۵۰ میلیون دلار برای تزریق به صنایع دریایی

صفوی یکی از مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به استان بوشهر در مهرماه سال گذشته را تصویب ۷۵۰ میلیون دلار برای تزریق به صنایع دریایی دانست و تصریح کرد: تحقق این مصوبه سبب تحریک در واحد‌های شناور سازی این استان می‌شود.

وی ادامه داد: تخصیص اعتبار از محل منابع صندوق توسعه ملی برای جایگزینی شناور فرسوده ساخت خارج با شناور تولیدی داخل کشور مشکلات صنعت شناور سازی در این استان را برطرف و سبب رونق آن می‌شود.

معاون عمرانی استاندار بوشهر نیز از مصوبه تسهیلات ۷۵۰ میلیون دلاری سفر رئیس جمهور به صنایع دریایی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: بر اساس این مصوبه هر سال ۲۵۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به فعالان صنایع دریایی استان پرداخت می‌شود.

محمد هادی رستمیان رونق صنایع کشتی سازی در استان بوشهر را یکی از اولویت‌های مهم عنوان کرد و ادامه داد: این تسهیلات در زمینه ساخت و جایگزینی شناور‌ها نیز اثرگذار خواهد بود.

وی از رفع مشکلات و چالش‌های پرداخت این تسهیلات و مصوبه ۷۵۰ میلیون دلاری خبر داد و افزود: با پیگیری‌هایی که صورت می‌گیرد با طرف شدن این مشکلات شاهد رفع این موانع و پرداخت تسهیلات مربوطه به فعالان شناور‌سازی و سازه‌های دریایی باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار