۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴

مانور جستجو و نجات دریایی و هوایی در بندر بوشهر برگزار می‌شود

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: مانور جستجو و نجات دریایی و هوایی این اداره کل با مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط در بندر بوشهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۱۵۲

مانور جستجو و نجات دریایی و هوایی در بندر بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، حجت خسروی در نشست هماهنگی برگزاری مانور جستجو و نجات دریایی و هوایی بندر بوشهر اظهار کرد: سناریو این مانور حالت اضطرار برای شناوری مسافربری (با ۱۷۰ مسافر و ۸ خدمه) به علت آبگرفتگی است که در جریان آن چند نفر از سرنشینان مصدوم می‌شوند که عملیات نجات آنان از طریق دریا و هوا انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: این مانور با هدف افزایش سطح آمادگی نیرو‌های عملیاتی در لنگرگاه داخلی بندر بوشهر برگزار می‌شود.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: در برگزاری مانور یاد شده اداره کل مدیریت بحران، اداره کل هواشناسی فرمانداری بوشهر، منطقه دوم دریایی نداجا، منطقه دوم دریایی ندسا، دریابانی، مرکز فوریت‌های پزشکی، جمعیت هلال احمر و صدا و سیمای بوشهر مشارکت دارند.

خسروی یادآور شد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بر اساس برنامه تقویمی خود سالانه مانور‌های مختلفی را برگزار می‌کند که مانور جستجو و نجات دریایی و هوایی فردا نیز با هدف بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل تدارک دیده شده است.

وی افزود: برگزاری این مانور‌ها فرصتی است تا نیرو‌های مرتبط با جستجو و نجات دریایی همواره در سطح بالایی از آمادگی قرار داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار