۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶

یک شرکت نفتی برای آلودگی دریا محکوم به پرداخت نقدی شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: یکی از شرکت‌های نفتی به علت نشت نفت و آلودگی خلیج فارس محکوم به پرداخت جریمه شد.
کد خبر: ۹۴۱۳۶

یک شرکت نفتی برای آلودگی دریا محکوم به پرداخت نقدی شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، فرهاد قلی‌نژاد حفاظت زیست محیطی و جلوگیری از آلودگی دریایی را یکی از مأموریت‌های استفاده کنندگان از خلیج فارس دانست و اظ‌ها داشت: به دنبال آلودگی‌های زیست محیطی در خلیج فارس به سبب نشت نفت از طریق لوله‌های انتقال در دریا، از یک شرکت نفتی در استان بوشهر شکایت شد که پس از صدور حکم اولیه، در دادگاه تجدیدنظر نیز این شرکت محکوم به پرداخت خسارت وارده ناشی از آلودگی نفتی شد.

وی اضافه کرد: این شرکت به علت خسارت ناشی از آلودگی نفتی به پرداخت شش میلیارد و ۶۵۳ میلیون ریال به همراه پرداخت خسارت دادرسی محکوم شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه این حکم در دادگاه تجدیدنظر هم تأیید شده است تصریح کرد: شرکت‌ها، پایانه صادراتی، نفتکش‌ها و سایر شناور‌ها ملزم به رعایت اصول پیشگیری از ایجاد آلودگی‌های زیست محیط دریایی هستند.

قلی‌نژاد با بیان اینکه هر گونه آلودگی نفتی سبب خسارت فراوان به اکوسیستم دریایی و سواحل می‌شود گفت: هر گونه کوتاهی از سوی کشتی‌ها، شناورها، اسکله‌ها، سازه‌ها و شرکت‌های متولی تأسیسات دریایی پیگیر قانونی و قضایی دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار