۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵

آزاد‌سازی صید میگوی سفید در آب‌های شمال غرب خلیج فارس

مدیرکل شیلات خوزستان از آزادسازی صید میگوی سفید دریایی در آبهای شمال غرب خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۲۱

آزاد‌سازی صید میگوی سفید در آب‌های شمال غرب خلیج فارس

به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی شیلات خوزستان، فتح الله ابوعلی افزود: صید در صیدگاه‌های لیفه، بوسیف، خوریات واسطه و درویش واقع در محدوده آب‌های ساحلی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس تا اطلاع بعدی آزاد خواهد بود.

وی اظهار داشت: بر اساس مصوبه کمیته مدیریت صید شیلات خوزستان و نتایج حاصله از گشت‌های تحقیقاتی، صید میگوی سفید برای صیادان دارای پروانه آزاد است.

ابوعلی افزود: در صیدگاه بوسیف و لیفه خورموسی برای لنج‌ها، قایق‌ها و در  خور‌های واسطه و درویش فقط برای قایق‌ها مجوز صادر می‌شود.

مدیرکل شیلات خوزستان مدت زمان مجوز صید در هر سفر دریایی برای همه موتور لنج‌ها اعم از ماهی و میگو را ۱۰ روز و قایق‌ها هفت روز اعلام کرد.

ابوعلی با تأکید بر تجهیز بودن شناور‌های صیادی به سایبان، گواهی سمپاشی و گواهی بهداشت فردی همه خدمه شناور‌ها ادامه داد: تخلیه، حمل‌و‌نقل صید تابع مقررات تحویل گیری و حمل و نقل آبزیان بوده و مسئولان کنترل کیفی ناظر بر حسن اجرای مقررات خواهند بود.

وی گفت: مالکان خودرو‌های حمل باید دارای کارت تحویل گیری و خودروی آن‌ها مجهز به اتاق عایق‌دار باشد.

ابوعلی افزود: صدور مجوز صید ماهی دریایی در صیدگاه‌های لیفه و بوسیف، لیفه خورموسی و خوریات واسطه و درویش در طول فصل میگو ممنوع است.

سالانه حدود سه تا سه هزار و ۵۰۰ تُن انواع میگوی دریایی در صیدگاه‌های خوزستان واقع در شمال غرب خلیج فارس صید می‌شود.

خوزستان پس از سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر در جایگاه چهارم صید دریایی قرار دارد. میزان صید صیادان خوزستانی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس ۵۵ هزار تن است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار