۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳

رشد صادرات از دو بندر اروندکنار و چوئبده

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: صادرات کالا‌های غیرنفتی ازبندر اروندکنار و چوئبده در نیمه نخست سال جاری با رشد چشمگیری روبرو شد.
کد خبر: ۹۴۱۱۱

رشد صادرات از دو بندر اروندکنار و چوئبده

به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره بنادر و دریانوردی آبادان، کامبیز مالکی زاده با اشاره به اینکه بنادر اروندکنار و چوئبده جزء بنادر کوچک است اما نقش بسزایی در صادرات کالا به کشورهای حاشیه خلیج فارس دارند، افزود: در این مدت دوازده هزار تُن کالا از این دو بندر صادر شده است.

وی با بیان اینکه صادرات کالا از بندر چوئبده در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال  گذشته رشد  ۷۵ درصدی و همچنین صادرات کالا از بندر اروندکنار رشد ۱۵ درصدی داشته است گفت : خوشبختانه در سال جاری با توجه به طی شدن دوران کرونایی که قبلا منجر به کم شدن عملیات صادرات بود، امسال مراودات و صادرات از سر گرفته شده است که با رشد چشمگیری رو‌برو شد.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان افزود: در طول این مدت در حوزه‌های مختلف صادرات کالاهای فله‌ای، انواع علوفه، آبزیان و احشام جریان داشت که عمده صادرات این بنادر به کشور کویت بوده است.

بندر چوئبده در ساحل غربی آبراه بهمنشیر و بندر اروندکنار در ساحل شرقی آبراه اروند رود واقع شده‌اند. بندر اروندکنار نزدیک ترین بندر کشور به کویت است.

استان خوزستان هشت بندر تجاری فعال دارد.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار