۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

ناکامی بنادر اروپایی در دستیابی به کشتیرانی سبز و بنادر هوشمند

بنادر اروپایی که برنامه‌های خودرا براساس دستیابی به بنادر و کشتیرانی سبز هوشمند، محیط زیست عاری از آلودگی تنظیم کرده‌اند، در سال ۲۰۲۲ نتوانسته‌اند به شاخص‌ها و استاندارد‌های تعیین شده در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ برسند.
کد خبر: ۹۴۰۹۶

ناکامی بنادر اروپایی در دستیابی به کشتیرانی سبز و بنادر هوشمند

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ بر اساس تازه‌ترین گزارش سازمان بنادر اروپایی(espo) بسیاری از بنادر اروپایی هنوز با استاندارد‌های زیست محیطی‌، کشتیرانی و بنادر سبز هوشمند فاصله دارند‌.

در این گزارش آمده است اگرچه اولویت اصلی بنادر اروپایی تغییرات آب و هوایی و محیط زیست پاک است اما در این زمینه موفق به تحقق شاخص‌های کلیدی نشده‌اند‌.

در ادامه این گزارش تأکید شده است متاسفانه سیاست‌گذاران بندری اروپایی فاقد بینش زیست‌محیطی بوده و برای حصول نتیجه در زمینه بنادر و کشتیرانی سبز نیز موردی عمل می‌کنند و هر بندر به راه خود می‌رود‌. در نتیجه استراتژی مشخصی پیگیری نمی‌شود‌.

 این گزارش حاکی است برخی از بنادر اروپایی توانسته‌اند در شاخص‌های کیفیت هوا، بهره‌وری انرژی‌، زباله‌های کشتی‌، زباله ‌های بندری‌، لایروبی‌، توسعه بنادر و...امتیازاتی کسب کنند اما اکثریت آنها در این‌باره ناتوان بوده‌اند .

 در پایان این گزارش سازمان بنادر اروپا از تعلیق و رکود در برنامه‌های آموزشی زیست محیطی برای کارکنان بندری و نظارت بر کیفیت هوا به شدت انتقاد کرده و خواستار پیگیری این موضوعات از سوی بازرسان و کارشناسان شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار